fredag, augusti 31, 2001

Thailand 2001 - Dag 22

Phi-Phi Island fredag den 31 augusti


Att inte stanna mer an en dag pa Phi Phi Island var nog det storsta misstaget pa denna resa. Jag har aldrig sett vackrarae natur. Grekland, slang dig i vaggen. Underbart lamga sandstrander med finkornig vit sand. Palmer och klippformationer som slar allt som jag tidigare har sett. Som jag skrev igar. Mycket narmare ett paradis pa jorden kan man inte komma. Sevicen var den allra basta som man kan tanka sig. Det lugnet som man finner i sjalen under sadana forhallanden ar precis vad en stressad vasterlanning behover. Jag onskar att fler fick uppleva denna harmoni.


Men som sagt. Jag hade kunnat stanna dar langre. Jag hade faktiskt kunnat att tanka mig fortsatta denna resa hur lange som halst om det inte var for att jag langtar sa efter Jackie. Tanker pa Irlandarna som skulle resa i tva ar. Vilken livserfarenhet far man inte av en sadan tripp. Vad det vidgar en manniskas p g a vardagen allt for inskrankta synen pa problematik av alla slag. Manga av de s k debbatttorerna i Sverige fr ett tunnelseende och kan inte se bortom det som rapporteras och debbateras i Svensk TV (inkl mig sjalv). Faktum ar att det ar forst nar man sjalv er och talar med manniskor som man forstar de verkliga problemen, ej de som som skapas av media och av politiker.

Inga kommentarer: