söndag, augusti 19, 2001

Thailand 2001 - Dag 10

Ubon Ratchathani söndag den 19 augusti

Nu har det fullständigt slagit över i huvudet på Theresia. Just nu är hon och festar med den Thailändska polisen. Jag säger då det...


Detta kan inte vara sant. När vi idag gick ner på Internetcafet för att skicka lite mail hade Theresia tråkigt och ”hoppade” bakom ryggen på mig. Det var väldigt bråttom för vi skulle dels titta på hotell (det här är ”hellre än bra” och det bor råttor här) dels träffa de två bröderna kl. 17. Jag sa då att hon istället kunde hitta på något själv och möta mig kl. 1630, lagom för att åka ner till hotellet och möta bröderna. Det var nämligen någon slags konsert bara tvärs över gatan. Kl. 16.30 kommer hon och säger: ”Du måste komma ner och träffa ett par vänner som jag hittade. Den ena är polis och de bjuder på drinkar”. ”Aldrig att jag ger mig i lag med den Thailändska polisen” sa jag. ”Jag har varnat dig för de redan när vi kom hit. De är ökända och vi skall ut och äta middag med bröderna”. ”Ja men han är inte i tjänst du kan ju vara lite hövlig” ”Nej aldrig att jag festar med en Thailändsk polis och vi skall ju äta middag!!” sa jag. Hon gick till poliserna och jag får nu förklara för bröderna att min flickvän skiter faktiskt fullständigt i er för just nu bjuder polisen på drinkar.

Jag hoppas för mitt liv att det inte händer henne något i alla fall. Men detta är för mycket för mig nu.


Men hon kom i alla fall tillbaka. Somnade direkt redan vid 1730. Om jag känner henne rätt kommer hon nu att sova resten av kvällen och morgonen. Det är verkligen kul att vara här, ha ha.

PS. Jag har haft verkligt dåligt samvete för Jackie eftersom jag inte har kunnat göra något roligt med henne denna sommar då pengar skulle sparas till denna resa.

Det kommer igen Jackie. Vi skall åka, du och jag. Till något härligt, vackert ställe där jag tänker att skämma bort dig.

Puss gumman. Jag saknar dig varenda sekund.

Inga kommentarer: