måndag, juli 12, 2004

Thailand 2004 - Dag 7

Igår blev det en skön dag vid poolen hela eftermiddagen. Jag kan äntligen simma efter att ha måst undvika vatten en hel vecka, eftersom nygjorda tatueringar inte tål vatten. Det var rent ut sagt *gör-skönt* Äntligen lite semester och *sol och bad*

Jag har de senaste dagarna haft sällskap och hon har varit med i två dagar nu. Synd bara att nivån på språkfärdigheterna i engelska inte är de allra bästa bland Thailändarna. Men det är i o f s inte konstigt med tanke på att det är en helt annan språkgrupp. Jag har försökt att lära mig några fraser på Thailändska och de försvinner lika fort ur hjärnan som de kommer in. Bara att försöka uttala dessa ord är en konst. Så när jag ser en västerlänning prata flytande Thailändska är det faktiskt imponerande. Funderar dock på att till nästa gång ta en kurs eller något sådant. Kanske fastnar det något till slut

Förutom alla vackra flickor har jag sprungit på ett par andra människor. MÄN (kors i taket) En norrman från Stavanger och en Skotte. Inga djupare bekantskaper men kul att få prata lite svenska.

Helen jobbar sig. Inte undra på det. Jag har väl inte kläckt ur mig det snällaste till henne på sistone. Nu skall hon ge igen eller vad håller på med. Fick ett SMS där hon säger att hon haft sex med Soheil. Sedan kom ett till där hon säger att hon saknar mig och ett till där hon säger att jag skall glömma henne helt. Sedan jag skaffade mitt Thailändska nummer har det kommit ett 20-tal SMS från henne. Tänker inte fördjupa mig offentligt allt för mycket i mitt förhållande till henne men visst är det underligt, som jag ju tidgare konstaterat, att man ganska snart hamnar i mönster i förhållanden. När jag var tillsammans med Theresia var mönstet det att hon *försvann* med ca 2-4 veckors mellanrum och det fortsatte genom hela vårt förhållande. En annan sådan egenhet var att hon kunde köra över en fullständigt och hänsysnlöst för att tillgodose de egna behoven. Med Helen är det likadant. Intervallerna för dessa svängningar är dock mycket tätare här, bara några dagar. Ingen vidare stabilitet att tala om och dessutom *ett tungt bagage*. Klart att jag tycker om henne och blev svartsjuk när hon skickade detta med Soheil och visst har hon rätt att bete sig eftersom jag gör det. Men skillnaden är att hon gör det för att hämnas och mina anledningar är mycket mera komplicerade än jag vad jag själv lyckas att förstå.

Det finns mycket som jag skulle kunna skriva om här men som inte tål offentlighetens ljus av hänsyn till andra och mig själv.

Ja det blev en lång harrang. Dags att gå ut och njuta av tillvaron *With or without you*

Inga kommentarer: