torsdag, juli 22, 2004

Thailand 2004 - Dag 17

När jag denna morgon lämnade Patong är det med Djoy på näthinnan. En förtvivlad och gråtande Djoy som älskar mig. Igår natt kom hon efter jobbet. Hon bjöd på käk och öl och sedan bara grät och grät voch grät. Jag med. Kanske är det så att kärleken inte bara finns för människan som behandlat mig så illa. Kanske är det så att jag också har starka känslor för Djoy. Men kommer jag någonsin att kunna se henne igen?

Jag har just nu bara henne i huvudet, och när jag lämnar hotellrummet och hon sover i min säng, så otroligt vacker, ung. Vad såg hon hos mig? Varför kommer en tjej från denna kultur och bjuder på allt? För att hon älskar mig? Varför skulle någon älska mig? Det finns väl inget hos mig att älska.

Klart är att jag får revidera mina tankar från igår kväll, det kanske inte är Theresia längre, det kanske har kommit in en ny människa i mitt hjärta

Kanske en lika omöjlig kärlek igen.

Inga kommentarer: