onsdag, juli 21, 2004

Thailand 2004 - Dag 16

Jag vände in och ut på plånboken och se, där ramlade det ut lite slantar. Följaktligen studsade jag iväg och köpte en biljett och hotell i Bangkok. Imorgon bitti sticker jag och är i Bangkok tills det är dags att åka hem till Sverige på lördag. Problemet är bara att jag inte får tag på Kooky. Mobiltelefonen ”går inte att nå för tillfället”. Om inte annat så får jag lite storstadspuls innan jag åker hem. Bangkok är ju verkligen en alldeles speciell stad. Nytt, gammalt, kultur, tro, sex, blandas i en jättegryta. Har bara inte fattat var jag hamnar, d v s var hotellet ligger, men det skulle vara centralt, å andra sidan är ju allt centralt i Bangkok.

Sedan Dada åkte hem i söndags har jag tillbringat min tid med Djoy. Får väl se om det blir någon fortsättning på det hela eller om jag skall betrakta allt detta som sommarflörtar. Djoy är den tredje tjejen här och jag kan inte annat än att säga att jag tyckte/tycker mycket om henne. Häromdagen var det ju nästan på gränsen till förälskelse. Ett klick som inte är så vanligt att man upplever, det trots språkbarriärer och allt. Men från det till att ta hem henne till Sverige är steget stort för oss båda. Jag får väl se hur det känns när jag lämnat allt detta bakom mig och kommer hem. Klart är ju att hon är rolig, snäll, snygg och som Helen uttryckte saken: ”uppfostrad i rätt kultur”. Helen tror att jag kommer att göra ett val mellan dem och sedan ordna så att någon av dem kommer hem till Sverige. Återigen var det tårar när vi kom underfund att nu är stunden kommen, nu är det roliga över.

Sverige ja, där finns det en liten/stor människa som väntar som jag saknar oerhört nu. Jaqueline, min alldeles underbara dotter. Jag har skickat några SMS men hon vet nog inte hur man svarar eller så finns det inga pengar på kortet. Hursomhelst så ses vi ju snart igen.

På fredag när lönen ramlar in skall jag storhandla i Bangkok. Kläder, kläder och åter kläder. När jag åkte hit tog jag med mig en t-shirt och ett par byxor. Allt annat har jag köpt här. Billigt är bara förnamnet. Men nu skall det köpas saker till mina nära och kära och till mig själv. Jag skall förnya hela garderoben.

Hoppas bara att det inte strular med lönen, annars ligger jag lite risigt till, fredag till lördag. Men jag har ju en hembiljett och lite reserver när jag väl hamnar i Sverige.

Inga kommentarer: