tisdag, juli 06, 2004

Thailand 2004 - Dag 1

Det är inte mycket att tillägga än vad som sades i inledningstexten. Första tjejen är ”avverkad” och jag mår inte så mycket bättre för det. Tre dagar tillbringade vi tillsammans. Hon var snäll, vacker och mycket ung, samtidigt gammal och tärd av livet här i Thailand som inte alltid är lätt för de som bor här.

Tja jag gjorde mig väl inte direkt några illusioner om att få behålla en tjej som är 21 och som jag tog till största delen för att hon påminde om Theresia. Dessutom satte jag igång och tjata om henne. Hur korkad får man vara!?

Däremot sa hon en tänkvärd sak till mig. ”Vad har du egentligen gjort för mig för att jag ska älska dig som inte andra män har gjort eller kan göra?” När hon sa det slog det mig, vad har jag egentligen gjort för någon av min förra flickvänner som ingen annan kan göra. Jag är utbytbar och inte speciell på något vis om man ser på det hela lite krasst och man kan då fråga siig vad kärlek egentligen är om inte en tillfällig attraktion för att sedan gå in i ett mönster som man antingen gillar eller ej.

Jag är inte klok, men jag tänker fortsätta på den inslagna vägen här i alla fall. Thailändskor är i mitt tycke de vackraste kvinnorna i hela världen, även de snällaste och mest förstående och med en mentalitet som passar mig. Kanske springer jag på någon i min jakt efter lycka som vill ha mig, speciellt sedan jag precis tatuerat ”Satchima” på min högra arm :)

Inga kommentarer: