fredag, februari 20, 2009

Västerås

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH


Jag är på väg till Västerås och sitter och uppdaterar på ett tåg. Ganska kul bara att kunna surfa på tåget och dessutom att det fungerar såpass bra som det gör. Teknikens under igen! Jag skall hursomhelst träffa en kompis från Thailand och snacka lite skit i största allmänhet. Det skall bli skojigt.

Tåget är knökfullt och jag har ingen platsbiljett, men efter några omflyttningar så har jag nu slutligen en plats. En sak förstår jag inte. Resan tar 3 timmar och 45 minuter. Västerås ligger norr om Stockholm. Jag sitter på ett vanligt Intercitytåg och vad jag minns tog resan bara till Stockholm förut närmare 6 timmar och strax över 3 timmar med X2000. Har de skruvat upp hastigheten???

Onödigt vetande om Västerås.

Erik XIV ligger begraven i Domkyrkan. Eftersom sarkofagen var för kort tvingades man att hugga av hans fötter och lägga dem bredvid. Det ni!! Så gör man i Västerås.

Inga kommentarer: