torsdag, februari 19, 2009

Teknikens under

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

Jag skulle skaffa ett nytt fast nummer och ett faxnummer och ringde Telia. 2 x 930 kr för nytecknande av abonnemanget 550 för besöket av teknikern som skulle dra sladd plus 580 i timman plus material. Räkna med 3-4 timmar sa de om de skall borra in i huset och dra in nya ledningar. Det skulle bli ca 5-6000 kr


Jag kliade mig i huvudet och tyckte att det lät som en ansenlig summa och kom att tänka på IP-telefoni, hur är det med det, frågade jag. Ja det har vi också, jag kopplar dig vidare.

Jag fick två kanonbra nummer för 100 kr i månaden och två lådor för att få det hela att fungera a 200 kronor styck i engångskostnad. Det fungerar som en klocka plus att jag fick ett kanonavtal på priserna.

Vad som övergår mitt förstånd är hur man i två trådar, alltså EN telefonledning, kan få plats med tre telefoner, en fax, fem datorer där alla kan videochatta samtidigt över hela världen gratis och en TV med hundratals kanaler. Teknikens under

Inga kommentarer: