fredag, augusti 17, 2007

Livskvalité

De flesta som jag nu pratat med tycker att jag slösar bort min tallang genom att jag gett mig in på annat än att spela violin. Det i anledning av inlägget känslor och inspelningen här.

Jag kan medge att jag saknar musiken, jag medger att: att slösa bort en tallang är bland det värsta man kan göra och jag medger att jag saknar kultur. Jag saknar turnéerna, upplevelserna både de konstnärliga och världsliga.

För er som inte vet kan jag tala om att jag slutade med musik efter en misshandel av en svartsjuk man, en älskare till min dåvarande flickvän. Jag fick av läkare beskedet att jag aldrig skulle kunna få full rörlighet i min hand. Alternativet var att bli musiklärare. Jag valde att kliva av. Jag klev av på topp, pluggade och blev jurist, men jobbade sedan som konsult i data.

Sedan hände saker i mitt liv som gjorde att jag hamnade i Thailand. Del 1 och del 2.

Men i slutänden handlar allt om livskvalité, val, både frivilliga och sådana man tvingas till. Kanske återvänder jag till musiken, men efter att på nykter kaliber hört inspelningen inser jag att jag har mycket att ta igen, mycket övning och tyvärr gör åldern inte saken lättare. Jag vill inte bli en patetisk figur som jag sett många utav som efter en lång tids uppehåll kommer tillbaka till musiken.

Gott folk, allt handlar om att ha det bra i sitt liv, men jag medger gärna att jag saknar att stå på scen och höra applåderna, jag saknar det innerliga som finns att finna i musik, att förmedla känslor, att skapa känslor, att kunna få folk att känna med hjärtat.

Men jag har det bra, det som kallas för livskvalité!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är komplett galen men rätt så cool!

Anonym sa...

Detta är KONST....fast du inte ser det själv.

Någon du träffade nyligen i Gbg fast du fick ta en taxi hem. Du vet vem...!!

Anonym sa...

Denna artikel berör vad gäller musiken, och ger samtidigt tangerande svar till varför Du anslutit Dig till "kvinnomaffian" och går deras ärenden.

Dock framställer jag ett ord, och det är "beklagligt" samtidigt som jag önskar Dig lycka till med sökandet efter livskvalité.

För övrigt så finns det väl polisprotokoll på denna "fruktansvärda" misshandel, som enligt min mening torde ha ett mycket stort allmänintresse, eller är det fotomontage igen ?


// Domaren

PS
Tack för mig!
Ds

mr. kolumnen sa...

Ja visst Herr dummare. Det där “kräket” somHherr dumaren valt att på senare tid valt att kalla mig (ja livet är ju fullt av val) är rimligt bra på photoshop. Jag tycker att jag har klippt in mitt ansikte helt omärkligt på bilden, proportionerna är ju helt perfekta. Men jag är mest nöjd med bulan i pannan, den var svår att göra.

Om Herr dummare har lust kan vi fortsätta att smida stora affärsplaner för att uppnå ännu större livskvalité, men vi får akta oss för de onda kvinnorna. Jag håller fullständigt med om att allt är en stor konspiration.

Men imorgon är jag tyvärr upptagen. Jag skall nämligen sälja mina tomma vodkaflaskor som jag nu hittat en köpare på, nämligen en polsk polack från polen.

PS, Skulle jag inte kunna få Era också, jag har hör att Herr dummare innehar en ansenlig mängd och det skulle verkligen hjälpa min ekonomi

mr. kolumnen sa...

Till Stina, jo jag håller med om det förstnämnda och till Anonym, tack för komplimangen, det var en trevlig kväll!

Anonym sa...

Woj-woj, kom o spela för mig!

mr. kolumnen sa...

Gärna, så länge du är av kvinnligt kön ;-)