onsdag, augusti 08, 2007

Vardagsbrottslighet

Jag kan idag bara känna en frustration över livet. Som jag så många gånger sagt förut är det ju helt oförutsägbart. Problem är till för att lösas men de har en förmåga att komma i klump. Nu, som grädden på moset, blir min närmaste släkting mordhotad, t o m nästan strypt idag och förmodligen har det ett samband med mina senaste problem. Också ett fall för polisen alternativt att man tar hand om det själv vilket ju tycks vara ett rimligt alternativ

Det är en våldsam och smärtsam värld vi lever i och ibland undrar jag var det glada 70-talet tog vägen. Det var fina värderingar. Idag något löjeväckande i sin helhet men grunden…

Avslutningsvis lite statistik:

I Sverige löses knappt 1% av vardagsbrottsligheten
I Thailand löses upp emot 80%

8 kommentarer:

Anonym sa...

ass� jag tycker bara du snackar s� mycket skit och s�na som du bode bara h�lla k�ft och h�lla sig till �lderdomshemmet och bara h�lla k�ften

Du vet ingte om livet som ung eller gammal, patetiska gubbsjuka ubbe

Anonym sa...

du din lille polack, bara vänta du!

Anonym sa...

jag väntar

Anonym sa...

Hej,

Såvitt jag förstått så är Wojtek svensk medborgare som både talar och skriver utmärkt svenska !

Förresten Wojtek, jag känner några ryska medborgare som gärna vill komma över till Sverige och arbeta som livvakter. De kan också utföra preventivt nödvärn om så önskas.

Mvh
Domaren

Anonym sa...

Vad sedan gäller statistiken som publicerats, så har detta inte någon som helst vetenskaplig grund och jag kan inte se en korrekt gjord komparativ jämförelse. Vad är vardagsbrott i Thailand? Stöld?

Jag påstår att svenska kvinnor är 43 % fetare än Thailändska för att de sitter på arslet hela dagarna. Då har jag i alla fall angett en omständighet till grund för mitt påstående som kan bevisas.

// Domaren

Anonym sa...

Hellre fet än thailändska....Tack!

mr. kolumnen sa...

Kul att ryssar vill komma och hälsa på mig. Jag tror dock att jag klarar av detta avfall som det är frågan om själv

mr. kolumnen sa...

Möjligtvis i anledning att dela lite vodka, alltid kul ;)