söndag, augusti 05, 2007

Hjälpsamma människor

Jag hade ett uppdrag att utföra under ett par dagar. Några vänner till mig köpte ett hus som behövde en genomgång. Tyvärr stämde något inte i uppfattningen om under vilka förutsättningar ett arbete skall utföras. Eftersom jag kände mig som en hunsad 14-is ilsknade jag till och lämnade stället.


Vi fick lift av ett utomordentligt trevligt par. De hade sett oss på motorvägen och faktiskt vänt och kört tillbaka för att hämta upp oss. Jag är oerhört tacksam för att det fortfarande finns människor som de när man är i knipa.

Tack om ni läser detta. Önskar att fler människor vore lika trevliga , intelligenta och hjälpsama utan egen vinning.

Tack!

Jackie och Wojtek

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen orsak!
Om man vill att världen skall bli en vänligare plats, så måste man börja med sig själv. Tack för den trevliga pratstunden.

Anonym sa...

Skall man besiktiga hus så skall man ha utbildning för detsamma. Att hjälpa till är en sak, men att göra en besiktning är en helt annan. Förvisso så friskriver sig de flesta besiktningsmän från allt ansvar ändå, så man tjänar inte ett dugg på att anlita en slarvig sådan.

Varför fick Du gå på motorvägen ???

Mvh
Domaren

Anonym sa...

hej domarn kolla min sia såå ska du få läsa vad som hende denna dag http://jackietheone.blogspot.com/2007/08/en-man-o-hanns-dotter-p-vift-och-behver.html

MVH Jackie

mr. kolumnen sa...

Om domaren läser ordentligt finns inte ett ord i texten att finna om besiktning. Det handlade om att lägga ett tak för min bästa vän med en begränsad budget. Hon var dock sjuk och var inte med i huset. För min del handlade det om motion och en väntjänst.

Hennes make som jag kom i meningsskiljaktighet med har jag all respekt för. Det är en mycket bra man med sunda värderingar och han har alltid på alla sätt ställt upp för mig. Något JAG däremot inte ställer upp på är att någon ”bossar” över mig på det viset han tog sig friheten att göra!

Anledningen till liftandet var att vi inte tog vår bil upp till ”no-mans-land” och det färdmedlet som erbjöds tillbaka var apostlahästarna inom en radie av ca 2 mil

Ännu ett tack till Freddie och Helena som tog sig tiden att vända på motorvägen för att hämta upp oss. Det tinade upp mitt för tillfället något kyliga hjärta. Värme är något vi alla behöver!!

Tack och hjärtligt välkomna till mig närhelst ni vill

Wojtek

Anonym sa...

Jag glömde mina glasögon på ämbetskontoret förra veckan innan jag gick på semester. För tillfället så befinner jag mig i Ontario, CA på semestervistelse...

Helt rätt, jag har inte läst ordentligt och måste ha missförstått att det inte rörde en besiktning!

Vad gäller arbetsledning i övrigt, så är det väl viktigt att någon styr upp det hela. Hade Du tänkt ingå i arbetsledningen?

Nåja, bra att ni i vart fall inte blev påkörda när ni drev omkring - gåendes - på en motorväg.

// Domaren

Anonym sa...

Kära Domare! Ge mig din email så ska jag "verbalt kränka dig".