torsdag, december 16, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 2

kl. 08.30 pa hotellet

Jag vaknade forst vid femtiden av att en massa folk och forde ett valdans vasen. Hemma fran krogen och bra pastrukna. Sedan sov jag ett par timmar till och vaknade alldeles nyss. For min del maste jag idag gora en massa saker och ta reda pa:

1. Om det gar bat till Marocko och vad den i sa fall kostar
2. Faxa till Per-Ake
3. Internetkafeets adress och maila till bror om tentaresultaten. Satta igang och skriva pa uppsatsen

Men har sitter man istallet och paborjar nagon slags dokumentation over en resa som i vart fall hittills inte ar vad jag har tankt mig. Kom tanka pa Theresia och att hon skall ut (fredag, imorgon) eller hem till den dar snubben som ringde nar vi satt pa Kinan. Men jag kan inte vara sa 'paig' som hon utrytcker saken. Resultatet blir bara att hon drar sig tillbaka, blir radd av att jag vill sa mycket, skiver, puttar ut saker pa internet, skickar disketter och haller pa. Na nu skall jag duscha och fa nagot i magen innan jag tar reda pa allt det dar om livets nodtorft. Jag stannar nog pa ratthotellet idag med. Det blir for jobbigt att halla pa och flytta idag med. Jag maste fa lite ro att atminstone satta igang med det jag skall, d v ds uppsatsen, savida jag nu inte kommer ivag till Marocko idag.


Kl 10.00, ater frukost

Sa har jag da fatt i mig en macka, bacon sallad och tomat med ett agg pa. Gott, gott men dyrt, dyrt. Sa det var ju bra att visakortet fungerade i automatera har. Nu skall jag forsoka att hitta den dar turistinformationsbyran. Har betalat hotellet for en dag till sa jag blir val kvar atminstone till imorgon. Torsdag


Kl 14.30, ater lunch (ater och ater)

Sa nu har jag sprungit omkring och tagit reda pa saker och ting, i vart fall det dar med resan till Marocko som skiter sig med besked nu. Det blir alldeles for dyrt att aka ivag dit nu. De skulle ha narmare 100 000 Pestas vilket skulle innebara lite drygt 5 000 kr. Det ar inte gjort for min ficka och dessutom skulle jag inte att komma ivag forran pa sondag vilket skulle innebara att jag fick vara dar tre dagar innan jag var tvungen att aka till Teneriffa for att mota upp med mina foraldrar infor jul. Jag har foljaktligen suttit och forfattat ett langt brev till Per-Ake dar jag beklagar a det djupaste att det tyvarr inte blir nagonting av det hela med att jag inte kommer till Agadir. Jag skrev ocksa att jag evetuellt halsar pa honom i borjan av februari eller i slutet av januari. Har just nu forsokt att komma ivag och fa ivag elandet per fax men de har siesta for tillfallet sa ar allt stangt.

Theresia tumlar runt i mitt huvud i vanlig ordning. En och annan tanke har jag val ocksa agnat Ann. Det ar bedrovligt att hon har blivit sa nerknarkad nufortiden Synd det, pa en i ovrigt ganska skarpt tjej. Men nar hela livet gar ut pa att skaffa droger lar inte det gora en bra inverkan pa lilla Teresa. Det ar hon i slutanden som far ta smallen nar det forr eller senare gar at h-te for Ann. A andra sidan skall ju inte jag sitta och bravera.

Nu kom maten...och den var underbart god!


Kl 15.30 pa krogen (fortfarande)

Har raknat pa min ekonomi efter maten och om inte aven jag (forutom boendet) skall leva som en ratta nar jag kommer hem vill det till att jag tar det lite lungt med pengar. Har en si sa dar drygt 6 000 Pst att spendera om dagen. Det lever man inte fett pa i langden. Det far m a o bli ett par dagar dar jag ligger pa playan, ater medhavd mat och jobbar med det som jag ju egenligen kom hit for att gora, namligen, just det, uppsatsen. da kan man sedan istallet ta NAGRA dagar med lite lyxliv. Det var forresten ett ovanligt drag utav mig att rakna sa har i borjan pa en resa, annars brukar det komma nar det inte langre finns en utvag och man s a s far leva pa brod och vatten. Det ar ju klart battre att sprida ut det hela lite och slippa att ta chocken sedan.

Ja, jag alskar dig Theresia, jag kanner mig ensam och jag onskar att vi skulle vara har tillsammans! Det ar konstigt det har for faktiskt ar det inte mycket mer an ett dygn sedan som vi var i varandras famnar1


Kl17.45, bara en ol pa ett stalle intill min 'bostad'

Ytterligare en krog idag och nu borjar jag att bli nagot 'dragen'. Det kanns nu som att jag har dragit ur mig 'det hela', d v s 'lamnat in' visserligen pa ett sjukt satt, namligen genom attt bara skriva, men det far val duga sa gott som nagot annat. Nu skall jag klippa mig och sedan ga hem och sova en stund. Om jag sedan orkar skall jag forsoka att koma ivag till ett stalle dar man traffar manniskor Jag behover verkligen att fa prata med nagon nu. Det kanns helt j-a sjukt att leva sitt liv genom en dator.


Kl 19.00, 'hemma' igen

Fardigklippt och 'fin', ivart fall valdigt (valdigt, valdigt) kortklippt. Nu sova. sen ga ut, pa 'roliga puben' kanske kan jag hitta nagon att prata med.


kl 23.50




Vaknade. Bakis, rod i ogonen, torstig som en ocean. Maste prata med nagon. Vill ut men jag vet inte om det ar sa bra ide. Jag kanske bara blir besviken, sitter dar i nagot horne for mig sjalv.


kl 00.40

Borjar att luta at att det inte blir nagot utegaende. Jag far skarpa till mig, nyktra till och se saker som de ar, alltsa Theresia vill inte ha mig och jag ar har for att skriva en uppsats och fira jul med mina foraldrar. Alltsa har jag inget behov av att..... fan vad jag onskar att vi vore har tillsammans.


kl 01.00

Jag skiter i det har, jag skiter i allt, trams! PINA


Kl 02.00

Nu har jag bestamt mig, jag sticker till Teneriffa imorgon. Foraldrarna ar i alla fall battre an detta. M a o , by by Gran Canaria, hoppas att vi aldrig ses igen. kl 04.50 Det blev sa en lugn 'hemmakvall'. Jag fick igang min PC, lyssnade pa grannarna (medan nagon hade skoj) och skrev lite vykort. Nu ar jag fruktansvart trott och skall sova. Godnatt alla nara och kara, jag gissar att du Theresia skal upp om lite drygt en timma Sov sott sa lange.

Inga kommentarer: