lördag, december 25, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 11

Teneriffa Kl 12.25 vid poolen pa hotellet

Sitter har och begrundar det goda livet. Att sitta har vid poolen och kunna bada sitta vid poolen skriva ner livets tankar. Livet ar gott. Fick reda pa av bartendern att en sadan telefon som jag har kostar har inte mer an 4000 PST d v s 200 kr, och de skulle ta 800 bara for att byta fonstret pa min. M a o kommer jag att kopa en illa kvickt Hade jag haft lite mera pengar hade jag omedelbart kopt den nya vattentata Erikssonen som har gar pa 24000 PST d v s 1200 kr nagot som kommer att kosta ca 20 000 kr nar den kommer till Sverige. Alltsa att bara kopa en skulle ju gora hela resan betald. Det hade varit trevligt att bara kunna flasha omkring med en sadan i Sverige. Jag vet inte, det kanske vore ide att att tanka pa det, atminstone den dar for 4000 PST


Teneriffa Kl 2350 pa krogen efter en fortrafflig middag


Jag har tillbringat en otroligt trevlig kvall med mina foraldrar idag. Pappa oppnade sig om saker och ting annu mera an vad som kanske var tillborligt. Han har nog inte varit guds bosta barn han heller. Helt otroligt vad man kan missta sig pa sina foraldrar. Ja a min sida berattade ett och annat om vad jag holl pa med under den tiden som jag var ihop med Cikci. Markligt hur saker gar igen Det ar bara det att han lyckades att tjana pengar pa det hela medan jag lyckats att branna alltihopa. Sa ar det, alla kan inte var ekonomiskt lagda och ibland maste man inse att alla kanske inte ar olika trots att agget inte faller langt ifran honan. Jag har ju samma tankesatt som min far och sa agerar jag valdigt mycket som han.
Theresia ringde idag fran en krog. Det ar sa kul att hon hor av sig, jag vet inte, kanske ar det det att hon vill ha mig, kanske ar det att hon skall visa sig pa styva linan och s a s visa att hon minsann ocksa kan. Men jag tror faktiskt att hon ar kar i mig. Likt forbaskat kan jag inte lata bli att titta pa andra flickor, men det for att de ar ju sa skona att vila ogonen pa, det har ju inte att gora med att jag vill satta pa de men kvinnokroppen ar ju otroligt vacker. Manga skulle nog tycka att jag ar en stor skit som sager sa men det ar ju inte det, jag kan helt enkelt inte lata bli att se hur fina brost, hackar. Men hade jag idag haft nagon, viket jag ovrigt borjar att fa en kansla av att jag har, Theresia, hade jag aldrig varit otrogen. Man har ju sa mycket att forlora Den skadan som man fororsakar bade sig sjalv och framforallt partnern, detta svek. Jag skulle ha svart for nagot sadant. Jag skulle kanna mig som en skit och ha sa daligt samvete sa det skulle inte likna nagot.

Jag maste snart att ga tillbaka eftersom jag lovade det att vara tillbaka efter 20 minuter och jag vill garna att forsok att visa att jag trots allt gar att lit pa aven om de i alla fall hittills inte har trott pa det Jag vill visa att jag ar en en manniska som gar att lita pa for det ar sa att jag ar en manniska som gar att lita pa. Jag haller vad jag lovar och aven om jag forut betedde mig forut sa andras ju saker. Manniskor andras och mognar. Speciellt det dar med Teresa ar ju en sadan sak. Skulle aldrig lova henne att gora en sa och sedan bara skita i det.. Nej sa beter man sig inte.

Darmed gar jag nu tillbaka och kramar om dem sager godnatt, och kanske till d e anda manniskorna med gott samvete sager JAG ALSKAR ER.


Kl 0047 tillbaka pa hotellet

Jag kommer tillbaka i tid och det enda som jag far ar skit. Trots att jag gor allt for att gora dem till lags pa alla satt och vis sa tycker min pappa att jag gor fel. Jag vet inte vad som tog till honom. Jag gjorde allt for att halla den dar tiden som vi sa, 20 minuter, men anda far jag skit.. Han ar sur for jag vet inte vad. Jag holl min del av avtalet. Vad har jag gjort fel. Jag misstanker att de hade tankt sig att jag skulle stanna hemma, men det ar ju inte sa det fungerar. Jag maste ha en del av vad som i allmanna ordalag kallas for frihet. Jag maste ju anda fa en mojlighet att uttryck mig. Kanske ar det det att han likt det som han sa till mig idag namligen att han inte kan uttrycka sig i skrift, kanske ar det det att han kanner att jag sprungit ifran honom.

Inga kommentarer: