fredag, december 24, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 10

Teneriffa Julafton den 24 dec 1999 kl 23.55. Pa en krog i narheten av Pez Asuz

Det har onekligen varit en konstig dag . Julafton pa Teneriffa med mina foraldrar, det var onekligen nagot som jag aldrig har varit om innan, nej det var en konstig kansla fran forsta borjan till slut. De ar nog inte sa dumma mina foraldrar. dumma ar sa vansinnigt idiotisk att saga, det ar ju manniskor som sa langt som mojligt vill att vi vill att vi finns dar for dem. Det ar ju trots allt vi d v s jag och bror.som ar det som gor dem ont allra mest. Familjen i kras, likt min med Ann och Teresa, och det som i slutandan ar i allra hogsta grad viktigast.

Ann ringde mig och pratade i en gott och val en halvtimme igar. Hennes julafton hade gatt riktigt bra och hon var nojd. De hade firat den hos farmor och farfar. Hennes farfar hade drabbats och stortblodning men pa det hela hade det varit bra. Pratade en stund med Teresa ocksa och onskade henne en god jul. Efterat hamnade jag i en mycket fundersam stamning over hur livet kunde ha varit, det dar med att ha Teresa varannan jul och allt det dar misslyckande som det innebar nar man gar isar sa dar. Men det ar klart, man skall ju se framat.

Farsan har oppnat sig valdigt mycket i alla fall jamforelsevis mot forr i tiden. Har tyckt ett och annat om saker och ting, i vanlig ordning, och berattat en hel de. Det ar bara det att ag hatar att hamna i nagon slags mellanhandssitutaion, d v s mellan de och brorsan. Just nu har jag smitit ivag till en narliggande bar for att latta pa mina tankar lite med lofte om att jag skall vara tillbaka inom en kvart. 10 minuter har redan gatt och jag sveper in mig gin och tonic for det vilda. Jag tycker att eftersom kvallen har varit en sa god ar det val dags att betala tillbaka iform av att jag atminstone haller tiden nagorlunda.

Faktum ar att det har varit en jaklig trevligt julafton med allt vad det innebar och och skall val forsoka att langre fram forsoka att forklara hur det hela artade sig, just nu skall jag svepa mina tva Gin och tonic for att forsoka vad jag har lovat

JAG BARA ONSKAR ATT ALLT VORE SA ANNORLUNDA, ATT VAR FAMILJ KUNDE UMGAS

Inga kommentarer: