måndag, december 27, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 13

Playa del Ingles Mandag den 27 december kl 1345 pa stranden

Jag hamnade till slut pa 'ratthotellet' . I jamforelse med hur mor och far bodde ar det ett ratthotell men det ar ju sa att man vanjer sig vid det mesta och just nu tycker jag inte langre att det ar sa farligt. Negresserna har flyttat och det finns inget att vila ogonen pa langre. Men det var inte helt oproblematiskt att ta sig till hotellet igar. Jag somnade namligen pa bussen och akte en bit for langt. Men det var inte varre an att en taxi tog mig dit for 400 PST. Jag fick ett rum som ar nastan likadant som det forra. Lyckliga Roger som har ett rum med skrivbord. Det hade jag behovt med allt skrivande.

Jag har hunnit en bra bit pa arbetet om 'barnets basta' nu ar jag uppe i 5 A4 men det blir latt att fylla upp nu eftersom jag nu skall gora en rattsfallsanalys vilket innebar att jag maste referera till ett eller tva fall fran HD. Alltsa inte sa mycket eget tankande utan mer eller mindre, i varje fall till att borja med en omskrivning av vad som redan finns i materialet i NJA I. Dar kommer man latt upp i minst tre sidor till. Sedan skall man val forsoka att sammanfatta det hela och det kommer att ta lite langre tid. Jag skall nu snart att ga hem och borja att jobba pa det hela lite. Jag hade kunnat att gora det har pa playan men problemet ar att det ar bara en av laptopparna som har batterier, den andra maste jag att ha strom till.

Har idag censurerat i de delar som beror Theresia och puttat ut det pa natet. Men det ar klart att hon har har helt ratt. Ingen javel har att gora med hur vart sexliv ser ut. Det var enbart idiotiskt att skriva om det. Sa allt sadant ar borta och tyvarr kare lasare far du icke gotta dig at det pa min och hennes bekostnad. Det ar det som kallas for privatlivets helgd.

Jag tanker mycket pa henne och det ar ju nu bara nagra dagar tills vi ses igen. Det skall bli valdigt roligt. Inte sa mycket att beratta harifran dels darfor att det inte har hant sa mycket men ocksa darfor att det mesta har jag ju refererat har.

Undrar vad som hander i Sverige?


Kl 1840 pa hotellet

Somnade sa sott sa. Man blir valdigt trott av att vara i solen. Jag skall nu ta mig en snabb dusch och sticka ivag och titta lite pa saker som jag tankt att ta med till Sverige. Skall kopa en klanning till Teresa men jag maste ha ner priset pa den mycket for jag tanker inte att betala 18000 PST som de vill ha for den. Sedan maste jag att hitta nagot till Theresia och det ar det som ar det storsta problemet. Jag har inte en blekaste aning om vad hon skulle tankas tycka om. Far val ga runt och kika for jag vill att det skall vara nagot fint. Sen skall jag ocksa titta pa det dar med telefonerna. Han, bartendern pa Teneriffa, sa 4000 PST for en Siemens men det verkar anda vara att ta i. Det verkar lite dyrare nar ag tittade lite snabbt. A andra sidan fanns det lite aldre telefonmodeller for 3000 PST.

Ingen har ringt idag och jag borjar nastan att kanna mig lite bortglomd. Det jag mest kanner for ar just nu att fa krama om Theresia. Och sa saknar jag Teresa som bara den. Varje unge som jag ser jamfor jag med henne. Har kopt ett lite roligt kort som jag skall skicka ivag till henne forestallande ett par som dansar flamenco men tjejens kjol ar sa att saga riktig, alltsa i tyg som de fast i pappret pa kortet. Kul grej faktiskt.

Na, nu hoppar jag in i duschen

Inga kommentarer: