tisdag, december 28, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 14


Tisdag 28 december kl 0850 pa hotellet

Vaknade av att de haller pa med pneumatiska borrar alldeles utanfor fonstret. J-gt irriterande med detta ovasen. Har kopt lite grejer igar till bade Theresia och sa klanningen till Teresa. Hon kommer att se bedarande ut i den. Fick ner priset till 15000 PST (800kr) och fick da fina strumpbyxor pa kopet, bara de skulle hon, forsaljaren, ha 1500 for. Sa jag prutade nog bra. Sen kopte jag en.... till Theresia. Far val se vad hon kommer att tycka om den. Nu skall jag hursomhelst forsoka att jobba pa uppsatsen for det blev inte mycket gjort med den igar. Det ar dags att satta igang pa allvar nu. Tiden rinner ivag och jag kanner att det fattas material har for mig. Naval det ar bara att satta igang.


KL 13.30 pa hotellet

Jobbade nagra timmar pa uppsatsen och skall val alldeles snart fortsatta igen. Men jag tog paus och stack ivag for att kopa ytterligare lite saker till de som jag haller av dar hemma. Vet bara inte hur jag skall fa med mig allting. Det blir tungt att bara vissa av de sakerna som jag kopte. Fick ocksa tillbaka fotona som jag hade lamnat in for framkallning har. Det blev faktiskt riktigt bra foton och vissa av dem kan man snart beskada har. Skall val lagga in de sa fort jag kommer hem och kan skanna in de.

Det borjar alltsa att narma sig hemfard. Sista kvallen har och sanningen att saga langtar jag lite hem trots att det ar ruggigt och kallt nu. Men hemma ar alltid hemma. Det skall bli skont att se de gamla vanliga ansiktena, framforallt Teresa och Theresia. Na nu far ag satta igang och jobba for kl 16.00 skulle Roger komma for en liten lektion i data.

Inga kommentarer: