torsdag, december 23, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 9

Torsdag den 23 december kl 9.00 pa hotellet

Vaknade av att nallen ringde, valdigt tung i huvudet, alltså inte bakis men tung av någon anledning. Antar att det är den konstiga medicinen som jag fick av doktorn här. Konstigt. Jag har aldrig kännt just denna känsla. Det var hursomhelst Jerker som ringde och sa att ha skulle sätta in pengar åt mig på kontot. Ett tusen kronor vilket innebär att man är på grön kvist igen. Det kommer ytterligare tusen på måndag och sedan ett par tusen samma dag som jag skall åka hem. Kanske kan man köpa med sig lite saker hem.

Nu skall jag i alla fall hoppa in i duschen. Min buss till flygplatsen går vid 11.00 och jag skall hinna att packa, äta lite frukost och försöka att få iväg gårdagens hemsida och denna lilla snutt, jag får sätta fart med andra ord!

Undrar om Theresia har kommit iväg ännu eller om hon är på väg? Nu är jag på väg i alla fall. Försökte just att reservera rummet men tydligen tar de inte reservationer vilket jag tyckte var underligt. Men det är klart, med dessa låga priser har de väl fullt för jämnan.


Sa da sitter jag har pa busshallplatsen och vantar pa bussen till flygplatsen men jag ar orolig om det ar ratt busshallplats men det ar det tydligen, i vart fall enligt en snubbe som ocksa vantar pa bussen till flygplatsen Man kan bara hoppas att den kommer i tid m a o.
Jag hade hoppats pa att fa ivag texterna nu idag men det sket sig. Internetkaffet oppnade inte forran kl 11.00. sa jag fick vackert ga darifran. Och strosa, hmm det dar med strosa vet jag inte med en tung ryggsack och en bag, omkring. Investerade antligen i ett par solglasogon vilket var valbehovligt for solen ar stark och det gjorde rejalt ont i mina ogon forut. Man kan val bara hoppas att resten av resan gar battre en vad den borjade. Men det var ju inte sa farligt egentligen, bara att kunde fa sig en extra timmes somn.

JAG GILLAR INTE ATT FLYGA, och underligt nog har det bara blivit varre ju mer jag har flugit och ju aldre jag blir


Kl 1145

Nu har den dar j-a busschaufforen hallit pa och kranglat med sin j-a biljettmaskin i en kvart efter att ha varit sen med bussen i 10 minuter och som inte det vore nog star det nu tva bussar i vagen for trafiken. Fragan ar alltsa om jag hinner med plant som gar 13.00.Det tar 40 minuter att kora till flygplatsen och incheckning skall ske en halvtimme innan avgang. Forbannade ja idiot. kor man flygbuss maste man ju passa tiderna. Fan vad stressad jag blir nu!!!!


Kl 12.30 pa flygplatsen

Jag hann, ar nu t o m incheckad och vantar pa att de skall slappa in pa planet. Men det var helvete vad han var seg dan dar manniskan pa bussen.

I ovrigt forvanar det mig verkligen hur de blaser folk pa Fritidsresor. Jag holl pa och andra min resa eftersom priserna gick ner hela tiden. Det ar OK och gratis att gora sa sa lange man inte har betalat nagot men sa fort man betalt a da tar de ut en avgift pa 400(!) kr bara for att knappa lite pa sin dator. Det samma vad det galler transfern som jag tog fran flygplatsen till Playa del Ingles. Denna kostade 100 kr T/R men samma resa kostar med ett spanskt foretag 700PST dvs 35 kr. Ta vidare detta med taxfreen. De skryter vitt och brett att de arÓar sa billiga att priserna t o m har gatt ner. Men i verkligheten kostar en liter vodka pa planet 120 kr, samma vodka gar pa 1200 pst dvs 60 kr.

Nu skall de tydligen boarda. sa jag far sluta


Kl. 12.59 pa planet


De skulle tydligen borda for lage sedan. Holl nastan pa att missa allting

KL 00.00

Nu har jag varit har och det har rent ut sagt varit en underbar dag med de, d.v.s foraldrarna. De har verkligen varit valdigt oppen hjartliga med mig och jag har fatt reda pa en himla massa saker som jag kommer att utforligare att forklara imorgon dag. Det ar saker som jag aldrig skulle ha en aning om bland annat sadant som jag aldrig skulle kunna att ha en minsta aning om vad det galler min mamma. Hon ar tydligen rik som ett troll och en massa andra saker som jag aldrig har haft en aning om. Jag far val beratta mera sedan nar det finns en mojlighet att beratta om det hela senare. Eftersom jag just nu ligger under tacket med datorn for att inte det skall stora dem med tangentknackandet.

IMORGON AR DET JULAFTON

Inga kommentarer: