söndag, december 26, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 12

Teneriffa 26 december 1999

Theresia ringde igar och meddelade att hon inte tycker om att jag har den dar dokumentationen ute pa Internet om Spanien, alltsa i de delar som avser henne. Tycker val att jag har utelamnat henne litegrann och jag far val helt enkelt respektera hennes vilja och ta bort alla avsnitt som beror det s k privata, hmm, undrar hur mycket som blir kvar av detta som var dar ursprungligen. Det ar klart det kanske ar lite val ingaende allt det dar som jag skrev sa jag far val ta bort det helt enkelt. Vad som daremot var helt fantastiskt roligt var det att hon nu slutligen sa de dar magiska orden, jag alskar dig, vilket gjorde mig otroligt glad! Vi pratade sakerligen i en sa dar gott och val en timme om allt mojligt och hon forklarade slutligen hur hon ville ha det. Mer an sa vill jag inte nu p g a hennes onskan inte skriva om har men jag antar att det ar OK att skriva att hon slutligen sa att hon alskar mig, och jag maste saga att jag svavar pa sma moln just nu. Det finns inget harligare an att kanna sig alskad. Du skall bara veta Theresia att jag alskar dig obeskrivligt ocksa!!

Farsan ar jattesur pa mig av nagon outgrundlig anledning. Formodligen darfor att jag stack ivag en stund igar efter att vi hade en i ovrigt valdigt trevlig afton med hur manga ratter som helst har pa hotellet, men min vana trogen stack jag ivag for att ta en liten avslutande Gin o Tonic och samla ihop tankarna och sa darvid att jag skulle vara tillbaka efter 20 minuter. Jag satt som en idiot och tittade pa klockan for att hinna i tid tillbaka, vilket jag ocksa gjorde, men det hade tydligen foga betydelse eftersom de redan hade gatt och lagt sig, nastan som om for att fa mig att fa daligt samvete. Och i morse var han sur som attika, Det ar alltid sa pa nagot satt att man alltid skall foga sig efter honom, vilket jag ju ocksa gjorde sa mycket jag kunde och faktum ar att dessa dagar avlopte utan nagra storre dispyter eller konflikter. Men det tycks irritera honom att jag vill ha lite tid for mig sjalv, att jag behover komma ivag och samla tankarna om an sa bara for en halvtimme. Jag inbillar mig att alla manniskor behover det, alltsa att vara lite for sig sjalva.

Trots allt ar den storsta behallningen av gardagen det dar samtalet med Theresia och det som hon sa till mig vilket jag inte tanker referera har av hansyn till hennes vilja. Men att skriva, JAG ALSKAR DIG kan val anda inte vara fel eller integritetskrankande, for det gor jag verkligen och jag tanker besoka dig i Stockholm sa ofta jag bara kan.


Kl 1345


Just nu sitter jag pa terminalen till flygbatarna och skall tillbaka till Gran Kanaria. Foraldrarna skall tillbaka till Sverige och jag skall till Las Palmas. Nar jag tidigare ringde hade de inget rum till mig trots att jag speciellt bad om ett sadant for idag men aven om de inte gor reservationer borde val det som vi muntligen sa galla, pacta sun servanda, jag vet inte det kanske inte funkar sa har. Jag far val sova over hos Roger i varsta fall. Na nu maste jag sluta for det ar dags att boarda. Sist holl jag nastan pa att missa planet.


Kl 1405

Jag holl pa att missa baten aven nu, nastan. Fragade namligen nar man skulle boarda och fick till svar att senast kl 1400, men vis av tidigare erfarenheter raknade jag ut att det ju maste vara kl 1400 som baten gar sa det var ju tur att jag gick pa lite innan. Det var sannerligen tur det. For baten gar kl 14.00, vilket ar exakt just nu. Som vanligt skulle man kunna saga ar jag ute i allra sista sekund. Det skall bli skot att aka bat, jag gillar inte flygplan och tydligen tar hela resan inte mer an en timme. Vilken bat sedan, SeaCat ga och gom dig har ar det sannerligen classy.


Kl 1525 pa bussen till Las Palmas

En hemskt stressa busschauffor moter upp och behandlar mig som skit. Igen den den den dar mentaliteten av jag-vet-bast-och-du skall-bara halla kaft. Vet man inte och forsoker att stalla en fraga ja da forstar han varken engelska eller nagot annat sprak. Men det till trots ar det han som bestammer och ar 'kaptenen' pa sin buss. Hursomhelst ar han en duktig forare och vet pa millimeter var han har sitt fordon. Det ar ju sa att alla ar bra pa sitt. Han kan kora buss, valdigt bra till och ed men lider av nagon slags. what ever. Detta har varit en trevlig resa hursomhaver och jag kan nu bara hoppas att jag far ett rum pa hotellet dar jag bodde forut. Jag antar att det bara ar att ta sig dit och se vad som hander. Skall nu ringa Roger och se om det i varsta fall, d v s om jag inte far ett eget rum gar att sova over hos honom. Trots allt har han ju ett dubbelrum.


Gran Kanaria, kl 1604 pa ett kafee

Nu ar jag i Las Palmas och nu nu far jag se vad som hander.

Och vad som hande var att nar jag klev av skulle kunna aka direkt till Playan men jag sket i det. Jag stannar nog har en liten stund, i vart fall for att ta mig en ol och nagot starkande, kanske ater jag. Joman det verkar bli en resa dar jag bara aker och aker. Nog gick det fortare att flyga men a andra sidan ar det ju sa mycket mera som man upplever pa detta sattet. Inte for att det i realiteten skulle vara billigare eller nagot sadant men bra mycket trevligare..

Sitter just nu pa en mycket trevlig uteservering alldeles i anslutning till busstationen och det ar tydligen bara att ta nastan vilken buss som helst for att hamna ratt, alltsa pa Playan igen. Ringde 'ratthotellet' och de sa att de inte hade nagra rum men vid nasta samtal lat det annorlunda Nagonstans skall jag val hitta att sova.

Inga kommentarer: