onsdag, december 15, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 1

Landvetter flygplats 15 dec 1999 kl 09.10


Fullkomlig forvirring i min hjarna, full forvirring och full aktivitet, det har kommer att bli jobbigt, om det inte redan ar det.Helt plotsligt ar jag har ensam med min dator igen. Alltsa efter att ha tillbringat narmare tva dagar med Theresia , japp hon kom till slut Vi hade tva helt underbara dagar dar. Kl ar narmare atta pa morgonen och jag befinner mig pa Landvetter pa vag till Las Palmas, tror jag att det hette, som sagt full forvirring ar det har. Det har varit ett par fina dagar. Det hela borjade med jag efter det sista skriveriet trots allt fick traffa henne. Forst med Teresa, jag hamtade henne pa hennes jobb och sedan pa mandagen skulle vi ga pa bio men hon dok aldrig upp for hon trodde att jag var sur pa henne och trodde att jag la pa luren nar hon ringde, men sa var det inte alls utan helt enkelt dalig mottagning pa mobilen. Hon kom istallet till Golden Days och sedan gick vi hem till mig. Gick upp nar Anders kom med Per-Akes post. Sen ut igen for att ata pa 'Kinan' dar vi stannade till narmare 22.00. Hon var helt slut idag stackaren. Det blir alltid mycket nar hon kommer och halsar pa s a s.

Jag vill alldeles for mycket och hon har svart att ta det. Det handlar om att inte... Det ar sa mycket tankar som snurrar runt i min skalle nu. Helt plotsligt ett sadant ombyte. Fran att bara haft det sa gott med henne till detta att jag plotsligt aker bussar och befinner mig pa flygplatsen. Det ar en sadan omstallning. Hade hon bara sagt de dar tre orden som hon nastan borjade att saga i natt, kanske ville hon inte det for att jag skulle stannat for hennes skull i Goteborg. Hon skall nu i alla fall flytta till Stockholm och det slog mig inatt att det kanske inte vore sa dumt att aka med. Vad jag skulle gora dar? Funderar faktiskt pa fullaste allvar att plugga, d v s om jag kom in pa en linje som de faktiskt har i Stockholm, namligen ledarskap och organisation som gar pa tva terminer, precis som hennes korskoleutbildning.
Jag tror att jag trots allt tycker valdigt mycket om den dar tjejen och det mest frustrerande ar egentligen att hon inte later mig komma intill sig utan ar sadar valdigt avstandstagande, vagar inte riktigt att ge sig han at mig pa ett sadant lite mera romantsikt satt. Men dar kommer jag in som ett vilt kort och skall bara ha allt, for mig skall hon ge upp hela sitt sociala liv for min skull. Det kanske 'inte funkar sa i verkligheten'. Jag vet inte. Men a andra sidan tror jag att hon tycker att jag ar en fascinerande kille som jag inbillar mig att hon tycker sig fa ett bra utbyte av. Samtidigt ar jag som sagt valdigt 'mycket' for henne darfor att jag bara festar och star i. Men samtidigt fixar jag ju trots allt saker, d v s mina ataganden, sa det kan ju inte vara det. Det ar klart att manga undrar nog hur i helskotta jag fixar allt detta. Att aka ivag, att studera och leva sa hart som jag gor. Jag undrar nog med.

Men jag undrar just nu mest over detta som har varit, detta med Theresia, nagra lyckliga stunder, och sedan ar allt over.


Kl 18.00 pa bussen till Playa

Framme pa Kanaria nu. Kanner mig nagot omskakad Det kanske inte var sa bra ide det har trots allt Jag saknar mina nara och kara. Vada forresten, har jag nagra egentligen? Jag har ju Teresa, men Theresia? Uppenbarligen vill ju inte hon att ha mig, vad vet jag? Nu skall jag i alla fall hitta nagonstans att bo


Kl 22.00 pa hotellet

Jag borjar att angra att jag akte hit . Tog in pa et chabbigt hotell. Eftersom priserna lag pa 7 000 - 8 000 PST blev det lite dyrt och jag tog in pa ett stalle dar de tar 2500. Kommer anda inte att vara har, inbillar jag mig och att ta hit nagon lar inte handa av manga anledningar, dels vill jag inte, dels skulle det kannas skit, alltsa nagot av otrohet. Nu ar i alla fall planen att jag skall ta mig harifran fortast mojligt. Helst till Marocko om jag kan komma ivag dit billigt. Da far ju s a s Per Ake betala och sedan tar jag mig till mor och far pa Teneriffa och de far bli den oppna planboken. Sedan kan man kanske ha lite 'raj raj' har, ta in pa ett battre stalle och ma lite anstandigt. Just nu kanns det inte alls bra med nagot. Theresia hemma och jag pa ett ratthal pa andra sidan jordklotet. Nu skall jag ga och ata. Haller pa och krevera av hunger


kl 24.00 pa hotellet

Det blev Kina, och min vana trogen en hederlig ratt som 'satter sig bra' namligen nudlar med rakor, skinka och kyckling. Mmm, gott Nu ar jag matt och belaten satillvida att jag jag alltsa inte langre ar hungrig. Det ar dock sa mycket mera som borde tillfredsstallas.

For det forsta, jag saknar henne (igen och hela tiden), men det ar val bara smapatetiskt att saga, men jag gor det. jag saknar henne som bara den. Jag ar foralskad, tror jag, antingen det eller sa ar det bara 'griller' som hon uttrycker saken. Och vad ar griller, det kan val anda inte bara vara bara hennes kropp som jag saknar. Den ar ju sa fin men det ar inte det enbart. Narheten, beroringen, kyssen. Jag tror att det ar karlek, och som vanligt for min del, en obesvarad sadan. Vad ar det som jag saknar, vad ar det som jag alskar da? Jo, det att hon ar sa gooo, det dar eftertanksamma, det dar lite hemlighetsfulla. Hon ar vacker. FAN, Varfor i he-te akte jag hit overhuvudtaget? Jag skulle ju ha stannat. Nu nar det i alla fall blev nagorlunda eller atminstone kunde blivit bra emellan oss. Varfor akte jag och satte mig har, i detta elande? Jag finner faktiskt inga ord for hur det kanns. Jag menar sa har, har ar jag med en ansenlig summa pengar pa fickan, fullt formogen att ta till mig allt och alla men... jag vill inte! Jag tar in pa ett ratthotell, jag ater billig mat, visserligen valdigt god men i alla fall, och det enda jag tanker pa ar hon, HON, Theresia Undrar vad hon gor just nu?

Inga kommentarer: