onsdag, december 22, 1999

Spanien anno 1999 - Dag 8

Onsdag den 22 december kl 20.00 pa hotellet

Det har sannerligen inte blivit mycket skrivet pa denna lilla redogorelse for mina tankar om denna resa idag, helt enkelt darfor att det inte har funnits tid. Jag har idag skaffat biljetter till Teneriffa och tillbaka. Foljaktligen sprungit fram och tillbaka hela morgonen, var uppe redan kl 0800. Flyger dit for att det skall ga nagot snabbare och tillbaka med flygbat eftersom det ar en ratt sa haftig bat och det ar allltid harligt att aka bat. Det skall faktiskt bli skont att fa se lite nya saker och ratt kul att fira jul med foraldrarna har pa Kanarieoarna. Nagot annorlunda, har aldrig firat jul annat an hema. Men det blir lagom att stanna bara nagra dagar. Sticker hit igen pa Sondag, jag tror att det blir ganska lagom sa har. Fyra dagar ar nog precis vad som gar att tillbringa med varann innan man borjar att ga varann pa nerverna.

I ovrigt har jag borjat att satta mig in ordentligt i mitt arbete och har nu fatt bra ideer om hur jag skall ga till vaga och vad som skall med. Jobbade ganska mycket med detta nu och jag tror att det borjar att lossna nu (bara jag inte sager for mycket nu).

Ringde brorsan ocksa for att tala om att mamma och pappa funderar pa att kopa ett hus har (deras tredje, inte klokt) men jag kommer naturligtvis uppmuntra till det. Skulle vara kula att ha ett hus i spanien en vacker dag for sig sjalv, eller ihop med brorsan

Nu skall jag i vart fall ut och dra en pilsner pa Engelska puben tillsammans med Roger som var har och knackade pa for en liten stund senan. Det skall bli skont att koppla av lite efter dagens spormal


Kl 01.55 pa hotellet

Hemma igen. Han ar verkligen tjatig den dar Roger. Pratar hela tiden och bland ar det sart att forsta hono eftersom han har en sadan utpraglad engelsk dialekt.

Vad som gjorde mig mest glad var att Theresia ringde idag. Hon kunde inte prata sa lange men det ar ju forstaeligt, hon har ju mycket att betala for nu med flytt och allt, men vem har inte det a andra sidan f o. Hon sa att hon var glad att jag svarade och jag var rent ut sagt skitglad att hon ringde. Det ar konstigt det har vad jag har fast mig vid henne. Nar det var som brakigast tankte jag till slut att jag aldrig ville hora av henne igen, men jag drogs till henne likt en magnet anda och jobbade nastan ihjal mig pa att hon skulle traffa mig. Hon kanske kanner likadant.

Det var lite svart att hora idag vad hon sa idag pa telefonen, en massa liv i det dar kopcentret dar vi skulle ata och hon har ju sa taskig telefon, och min har av nago anledning dalig volym med det spanska kortet. Hursomhelst skulle hon aka till sina foraldrar over jul imorgon och jag onskade en god jul. Jag skall forsoka att kopa nagot fint till henne i julklapp. Apropa julklappar sag jag en san otroligt fin klanning till Teresa idag. En till nyar tankte jag. Riktig fasion. Kostade flask trots att allt ar billigt har. Far se vad jag overhuvudtaget far rad med. Jag menar flyga hit och dit och alla lakarbesok och mediciner och sa de dar tva dagarna med ett himla festande.

Men nu maste jag sova for imorgon ar det tidig uppstigning. buss till Las Palmas sedan flyg och sa buss ungefar tva mil fran flygplatsen.

Godnatt Theresia, godnatt Teresa och god jul pa er alla som jag kanner och inte kanner.

Inga kommentarer: