måndag, mars 30, 2009

Spårlöst

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

Jag har precis tittat färdigt på TV 4-as nysatsning Spårlöst försvunnen som nu bara heter "Spårlöst" och jag blir förbannad över en förljugenhet som saknar motstycke. För er som inte vet, gjorde jag för ett antal år sedan en ”spårlöst” på egen hand och på riktigt med min dåvarande flickvän Theresia som är adopterad från Thailand. Vi hittade dem, alltså modern och fadern + en massa släkt!


Vi hade tänkt igenom noggrant vad det kunde innebära men ingen av oss kunde föreställa sig den yttersta konsekvensen, nämligen att det skulle ta slut mellan oss och framför allt icke allt för angenäma andra konsekvenser. Vi var beredda på känslostormar, att hennes biologiska föräldrar inte ville veta av henne, allt sådant som faller sig naturligt att tro eventuellt skulle ske. Vad vi däremot hade missat var familjen i Sverige. Styvmodern tog det bra liksom styvfadern. Syskonen däremot var svartsjuka. De ställde till det när Theresia helt plötsligt hade en massa nya släktingar. Det var ett j-a liv på dem.

Vad vi också missade var hur det hela påverkade Theresia som person. Den omedelbara reaktionen var att Theresia blev totalt ”galen” Jag var inget värd och sedan rymde hon när vi kom tillbaka till Sverige till sin mamma här. Därefter följde en tid av ett halvhjärtat försök men sedan när det var dags att åka och hälsa på den biologiska modern som hade utvandrat till Hawai, blev det stopp. Då var jag inte välkommen.

Ja gott folk, Theresia hade funderat på att leta reda på sina rötter, jag satte planen i verket. Hon hade aldrig ens varit i Thailand. Det var ett äventyr utan dess like. Men det slutgiltiga priset blev allt för högt för henne, för mig för alla inblandade.


Pappan i Thailand då? Ja han var bara intresserad av vad han kunde få ut i pengar från sin dotter. Han sket fullständigt i Theresia. När det inte blev pengar åkte han hem för buffeln var visst akut sjuk... eller hur det nu var... med allt

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mer kan man begära av en högutvecklad primat?
Har Du missförstått hela situationen?

Det är kvinnan som skall ta hand om barnen. Det är mannens uppgift att göra kvinnan gravid. När mannen parat sig och avkomman kommit till världen så kan primaten göra som han vill. Dvs. Supa, festknulla, resa, jobba, festa, sporta ja allt som han finner vara roligt.

Det är därför vi har lag om underhållsstöd i Sverige.

Hade Du inte tagit studenten Wojtek?

MVH
En annan mycket bättre rådgivare som inte lider av dyslexi, men som är dövstum.

mr. kolumnen sa...

Ser man det rent krasst har du för en gångs skull rätt.

Fast nu var det avkomman det handlade om och inte primaten. Lagar var inte relevanta i detta inlägg utan känslor

Anonym sa...

Har jag haft fel tidigare?

Isåfall vill jag veta i vilket avseende så att jag kan rätta mina fel och bli en bättre människa.

Lagar är alltid relevanta och man skall aldrig blanda in känslor i affärer. Vad vet Du om de bakomliggande förhållandena?

Det kanske var så att Theresias mamma (som många andra) var en prostituerad. Primaten har då betalat och gjort rätt för sig vid par ningstillfället.

MVH
En god och varmhjärtad människa.

Anonym sa...

PS
Och i bibeln står det faktiskt att barnen skall ära och hjälpa sina föräldrar.
DS

Anonym sa...

Du kan inte sluta att skriva/tänka om henne :-) Var inte du gift?