måndag, mars 16, 2009

Jag, min tvillingbror och hans x-fru

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

Idag får jag presentera mitt nya jag och min tvillingbror Tnigeling

Han hade med sig en tänkvärd text från det lyckliga landet i norr. Hans x-fru hade skrivit det och ville att jag skulle ta mig en ”allvarlig funderare”.

Ja hon sa så och nu vet jag inte om jag ska fundera på sablarna eller Gud och Tingeling har åkt hem för x-frun sa något om att hon kände sig frustrerad och ville berätta en saga om flickan på glasberget. Märkligt

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns väldigt skönt att Ni båda har återförenats efter så lång tid och det är med stor glädje som hela världen idag får mottaga det fina besked.

Jag läste för övrigt om nyheten på CBS News och var tvungen att snabbt kolla om detta var sant eller ej. Nu vet jag svaret.

För inte så länge sedan så frågade jag faktiskt en professor - vi satt i loungen på Heathrow och drack pilsner i avvaktan på att teknikerna skulle rätta till ett tekniskt fel på vårt plan vilket orsakat försening - om hur siamesiska tvillingar skulle känna sig om man tog bort den ena från den andra, och placerade den borttagna påandra sidan jordklotet utan att individerna fick ha någon kontakt med varandra under en längre tidsperiod? Jag förklarade för professorn att förutsättningen också skulle vara att den ena skulle ha tillgång till det normala liv som vederbörande var van vid, men den andre skulle inte ha tillgång till några av de livets bekvämligheter som personen ifråga var van vid.

Professorn konstaterade att om man gör så kommer den ena att må dåligt och sedan sa han till mig att vi måste skynda oss för att de precis ropat upp i högtalarna att det var dags att ta fram boarding korten och gå till gaten.

Vi gick tillsammans genom gaten, satt och på planet och flög iväg.

Jag funderade en lång stund på hans svar intill dess att jag kom på en annan fråga.

Vad hade hänt om man låtit bli att avskilja den ena siamesiska tvillingen från den andra då?

Då svarade professorn: "Ja då hade de båda mått dåligt." samtidigt som han tog en stor klunk av Whiskeyn där vi satt och njöt i första klass..

Jag funderade på hans svar och ville absolut inte vara ohövlig med några kritiserande frågor, men petade lite lätt på han där han somnat snarkande med drägglet rinnande ur munnen....

Du professorn. Har Du bevis för vad du sagt eller finns det någon forskning som stödjer Dina teser, frågade jag lite diskret, samtidigt som professorn rapade till...

Nä sa han, men har jag sagt att det är så, så måste Du tro mig. Jag kan sånt här svarade han och somnade om.

Nu var detta ett par år sedan så jag har inte funderat mer kring detta, men i Södra Bangladesh så inträffade en märklig händelse som hade anknytning till just siamesiska tvillingar.

Saken var den. Den ena hade en tjej som den andra var svartsjuk på. Den ena siamesiska tvillingen menade att han träffat henne först och för att göra en lång historia kort, så blev det till slut så att saken hamnade i domstol eftersom den ena siamesiska tvillingen hade berövat kvinnan livetgenom att skjuta henne av svartsjuka. Det kunde inte bevisas vem som gjorde brottet, men till slut kom domstolen i vart fall fram till att det måste stå bortom rimligt tvivel att den ena gjort det. Han dömdes till 20 års fängelse.

Den andra skrek för full hals och menade att han var helt oskyldig. Han skall väl inte behöva sitta i fängelse för att hans siameiska tvillingbror tog livet av hans flickvän? Advokaten ställde sig upp och försvarade honom.

Den enda lösningen på problemet sa advokaten är att vi måste dela dom! Sagt som gjort. I ren motorsågsmassaker, så delades dom upp varvid den ena skickades till fängelset.

Han som inte satt i fängelse blev jättedålig och dog. Han som satt i fängelse klarade sig rätt bra.

Det var den bakomliggande tanken varför jag frågade professorn.

Domaren tänkte till:

Anonym sa...

SOM ALLA LÄSARE FÖRSTÅTT SÅ UTBYTS KODAD INFORMATION HÄR PÅ KOLUMNEN MED HÄNVISNING TILL http://www.pul.nu/varning.htm

NU ÄR DET DOCK DAGS ATT ÄNDRA KRYPTERINGSNYCKLARNA TILL FÖLJANDE:

FC0F88EC0A0E0-FF08CC1F33-B5B0FC3D-99FCD001

Säg till när krypteringsalgoritmen är inlagd även hos Din tvillingbror!

Anonym sa...

Men snälla nån! Händer det så lite i ditt liv, så att du tom är tvungen att sno mina grejer från min blogg? *mållös*

mr. kolumnen sa...

Är det min brors x-fru? Jag är så glad att du hörde av dig.

Kan du förklara hur det ligger till nu? Vem är det jag ska tänka på? Är det Gud eller snabeln? För såvitt jag vet har ju Gud en snabel, för gud var ju man. Eller tycker du att min fru städar för mycket på toaletten? Snälla låt mig veta, för jag har tänkt på det själv, att jag har så lite att göra så jag måste städa på toaletten och jag har gjort det. Men jag förstår inte om det är toaletten Gud eller min snabel. Jag tror att du menar min snabel som du längtar efter men jag är inte säker. Eller kanske menar du att snabeln är smutsig för att jag besudlade den när inte Tingeling var med?

Snälla förklara dig

Anonym sa...

Cześć, Tak to prawda. Jest twoim bratem żony, którzy się z Tobą skontaktować. I hope you feel good. Właśnie kupiłem nowy dom w północnej Kanadzie wśród niedźwiedzi i komarów. Dziś wieczorem, pójdziemy do Toronto, aby odwiedzić bank. Mój mąż kupił nową firmę poza Chicago, że będzie pracować z futra przetwarzania. Jak jesteś w Szwecji? Piszę ponownie później. Muszę iść i kupić donouts się na śniadanie.

Anonym sa...

Co Pan teraz, gdy dni? Czy wciąż jako skrzypek czy masz teraz inną pracę? Myśleliśmy przebita czy chcesz przyjechać i odwiedzić. Nie możemy nadal pozostać w kontakcie? Najlepsze życzenia z Toronto.

Anonym sa...

Dlaczego masz pierścionek w uchu? Czy były homoseksualne w ostatnich latach Wojtek? Pijesz za dużo alkoholu, podobnie jak w przeszłości?