torsdag, mars 19, 2009

Mona Sahlin

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH



Vem på allvar kan tänka sig Mona Sahlin som en statsman? Hennes brist på bildning och ett minst sagt mediokert intellekt syns så väl i denna debatt där hon fullständigt blir överkörd av Fredrik Reinfeldt och i andra sammanhang. Det är dags för sossarna att komma med tyngre artilleri annars blir det fullständig katastrof för sossarna i nästa val.

Med det sagt säger jag inte att jag tar ställning för det ena eller andra partiets politik. Min tillhörighet håller jag för mig själv. Klart är att Fredrik Reinfeldt, Carl Bildt tillhör den skaran av politiker som med tyngd och intellekt förmedlar budskap, Göran Persson och Thomas Bodström icke att förglömma. Men Mona/Tant Raffa är ju rena skämtet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har fel Wojtek.

För att påverka klimatet i världen skall vi uteslutande satsa på inhemska lösningar.

Det är detta som ger jobben, som får ekonomin att på allvar rulla igång igen.

Mina förslag på förbättrande åtgärder vid en inhemsk satsning.

1. Sänk bensinpriset till 4 kr / liter.
2. Bygg ut kärnkraftverken. Bygg tre till.
3. Förbjud import av bilar. Alla skall köra Volvo
4. Alla arbetslösa skall förses med 1 månads utbildning i miljörätt vartefter de går ut i samhället och städar upp.
5. Ta bort socialbidragen och ersätt detta med arbetskraftsavgift.
6. Avvisa alla flyktingar till Danmark, invandrare sprider mycket farliga växthusgaser.
7. Ingå förhandlingar med Finland och Norge där staterna slås samman för att även de skall köpa Volvo.
8. Chockhöj priserna på flyget och förbjud utländska plan att landa på vårt territorirum.
9. Inför ett enpartissystem i Sverige efersom färre kockar blir bättre soppa. Vi vill inte ha debatt vi vill ha handling.
10. Anlita mig som konsult för att genomföra alla projekten.

Mvh
HE
Diplomat

mr. kolumnen sa...

Jag kunde inte kommit på ett bättre recept själv (med undantag av att det förtås är jag som skall anlitas som konsult)