måndag, januari 01, 2007

Alla dessa lögner

Förra året tillbringade jag nyårsafton på vägarna i Thailand. I piskande regn körde jag min MC från Patong till Hat Yai. Min flickvän hade ”rymt” eller rättare sagt plötsligt kommit på att hon faktiskt är muslim och man kan inte leva tillsammans utan att vara gift.

Hon kom inte till hotellet när jag kom fram strax efter nyårslaget. Istället blev jag på nyårsdagen släpad till olika skäggiga gubbar vars främsta intresse var att titta på min pitt för att kontrollera att jag verkligen skurit av förhuden. Annars var det inte möjligt att gifta sig. Behöver jag säga att jag vägrade?

I år var jag ensam igen. Inga raketer ingen skumpa. Jag somnade helt sonika vid 21. Nej jag var inte full bara j-gt trött. Framför allt trött på alla lögner, även sådana jag intalat mig själv genom åren.

Vadå älska? Ärligt talat VADÅ ÄLSKA? Jag måste vara fullständigt puckad. Mellan en man och en kvinna finns det inget som heter älska. Vi är bara kåta. That´s it. Sen blir vi vana och när sedan förhållandet går åt skogen vilket det mestadels gör så gör saknaden och svartsjukan ont. Framför allt svartsjukan och ägandebegäret. Hon är min, ingen ska knulla henne. Så är det gott folk.

Jag gick igenom min hemsida idag för att uppdatera till 2007. Jag tittade och blev så trött på mig själv. Hur kan jag på min egen webbplats tillrättalägga sanningen om min X Theresia (som jag gjort på bl.a. Thailand2001) och utelämna att min s.k. kärlek, när vi skulle hitta hennes föräldrar i Thailand, helt sonika slängde ut mig på 5:e dagen för att hon istället skulle gå på porrklubb. Eller att allt mitt bagage en dag hamnade i hotellpoolen och hon låste in sig och vägrade öppna tills en låssmed kom. Nåja, den ocensurerade versionen av Thailand 2001 ligger ute nu. Liksom mina glada dagar i Thailand 2004 liksom de bortcensurerade mindre glada dagarna samma år.

Detta år lovar jag mig själv, jag avlägger härmed ett nyårslöfte, att vara ärlig, åtminstone mot mig själv. Det finns ingen anledning att tillrättalägga annat en av hänsyn till andra. Men vad det gäller Thailand 2001 har åren gått nu. Det finns inga hänsyn att ta. Snarare att inse hur patetisk jag varit. Livet är nu och det finns ingen anledning att gråta över skitstövlar eller religiösa fanatiker. En sak har jag lärt mig genom åren. Ju mer du ger desto mer krävs av dig, ju snällare du är desto jävligare är partnern.

Detta år ska jag vara en skitstövel som utnyttjar och inte låter mig utnyttjas.

Blogg 2004
Thailand 2004
Thailand 2001

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sällan sett en mera pessimistisk syn på tillvaron som du har uttryckt i dina senaste 2 inlägg. Ryck upp dig och se mera positivt på livet grabben

mr. kolumnen sa...

Det är inte alls pessimistiskt, snarare realistisk syn och jag är inte på minsta sätt deprimerad, snarare lättad över insikten vilken dåre jag har varit