söndag, december 31, 2006

Gott nytt år!

Människor kommer människor går.
Jag träffade en underbar tjej (Gan) i år. Hahaha (nej det ska inte vara en dikttävling)

I alla fall, vår bekantskap varade drygt en månad. Ja hon svarar på ett och annat mail. Fast uppriktigt sagt tror jag inte hon ens minns vem jag är…. Jo det gör hon, inbillar jag mig. Jag hoppas det. Hon är väldigt lik mig i det avseendet att: "Jag tror inte längre på något, jag tror inte på dig". Sund inställning? I alla fall samma inställning jag intar, jag tror inte på någon eller något…

Människor i min situation trevar gärna efter att tro på någon eller något. Tro på Gud, tro på Mohammed, tro på Flugsvampen. De som tror på flugsvampen får i alla fall frälsning. Frälsning som i bästa fall leder till hispan. Men vad är det för skillnad på frälsningen som leder till kyrkan varje morgon kl. 07:00 för att vidare och varje dag hedra den döde patriarken som sedan 3 år ligger under möllan. Vad är bättre?

Tre år har gått sedan jag miste den jag älskade. Det kom nya. Jag hade inte vett att älska igen, nä, för jag hade hört att: ”man måste gå vidare”. Så jag gick vidare och vidare och vidare tills jag sprungit förbi mig själv.

Människor kommer människor går, och efter allt springande har jag nu stannat upp. Jag tittar tillbaka på det senaste året. Jag ser… Jag ser en lång rad människor. Men vad f-n… gå vidare Wojtek, tänk inte på det, gå vidare…

Egotrippen känner inga gränser. Monogami är inget för mig sade jag, jo jag läste faktiskt det på nätet idag, mina egna ord. Kanske håller jag kvar vid denna inställning? Jag gör faktiskt det, men inser också konsekvensen om man möter likasinnade. Vad blir det då kvar? Men vad fan… gå vidare Wojtek, gå vidare Wojtek.

Mary, Jee, Lotta, Ulla, Brenda, Isa, Li, Tar, Dada, Kooky, Am, Mona, Djoy, Joy, Lek, On, Gan, ja kära Gan… … … Ett år har gått och jag älskar er alla, men jag måste gå vidare…. gå vidare

Jasså… ni gick också vidare? Fy… vad ensamt det blev

Gott nytt år!

Thailand 2004
http://alkoloid.no-ip.com/wojtek/kolumnen/thailand2004_styr.html

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så där mitt i natten kan ja bara ge ett råd. Tänk inte så mycket på det förgångna hur smärtsamt det än kan vara. Det tjänar inget till att gräva ner sig

Gott nytt år på dig och må solen skina över dig

mr. kolumnen sa...

Nja, det är nog inte full så enkelt. Det som gör livet är just relationer till andra människor och de slipper man inte undan på något sätt

Anonym sa...

Mary, Jee, Lotta, Ulla, Brenda, Isa, Li, Tar, Dada, Kooky, Am, Mona, Djoy, Joy, Lek, On, Gan

mr. kolumnen sa...

yeah, you need a better translator