måndag, januari 08, 2007

Vänner eller fiender

Vänner kommer vänner går

Tänkte jag skulle visa dem alla för er i en serie av presentationer som samlas under länken vänner eller fiender

http://www.ehja.net/

Vill mycket men kan lite. Kräver massor av medmänniskor men ger sällan tillbaka. Har alltid ”rätt” och argumenterar in absurdum, Ägare av en domänen www.ehja.net där obekväma åsikter censureras. Behöver mycket stimuli så länge du är en man, oavsett ålder eller om hannen är gift.

Främsta egenskap: Pratar strunt hela tiden
Böjelser: Kända
Dricker: Kaffe i mängder
Röker: 2-3 paket om dagen
Arbete: Ja, hedervärt
Lön: Nej


Omdöme: En kvinna som gjort sitt och närmar sig 40. Behöver mycket självbekräftelse
Status: Mycket på (sängen)
Övrigt: Trevlig och godhjärtad

18 kommentarer:

Anonym sa...

Rättelse:
Röker ½-1 paket om dagen.
Tjänar ca 19 500 kr + ev OB-ersättningar.
För övrigt så undrar jag lite om man har rätt att presentera mäniskor på det här viset. Men jag antar att du kollat det.
Vem ska få göra en korrekt presentation av dig?

Anonym sa...

He he...ja kära Kolumn. Börja med att gör motsvarande listning över dig själv så att vi som inte känner dig får full insikt i vilken förträfflig människa du är. Har ju redan en egen uppfattning efter att ha läst dig här men kom för all del med egen input så ska jag läsa och begrunda.

Stina

Anonym sa...

Och ja Ehja...det är nog inte riktigt utredd ännu hur långt man får gå när det gäller att förtala andra i bloggar. Vi har ju fallet med Lasse Berghagen och porren...tror att dom håller på och drar i det nu. Klart är nog i alla fall att man bör vara rätt försiktig med att fara med rena osanningar.

mr. kolumnen sa...

Ha ha ha, ja jag hade inte väntat mig några snälla kommentarer på detta. Sanningen svider.

Frågan är varför du Stina är så intresserad av att skriva när jag är i farten. Annars är det tämligen tyst om dig

Anonym sa...

Jag väljer mina strider men du retar upp mig. Nå...kan du inte lista dig själv så som du gör med dina vänner...*please*

mr. kolumnen sa...

Nja, nu ska projektet avslutas, sedan kanske jag litar alla knäppa käringar som skriver här

mr. kolumnen sa...

listar

Anonym sa...

Nu verkar det som om jag kom före med min lista.
This is you, my "friend":

•Tendens att impulsivt och ogenomtänkt agera ut behov och psykisk spänning.
•Konstant sökande efter spänning, svårigheter att stå ut med enformighet och behov av omväxling och starka sinnesintryck.
•Saknar förmåga att bedöma konsekvenserna av en handling och kan inte lära av sina misstag.
•Har svårigheter att vidmakthålla fungerande relationer till andra.
•Oförmåga till empati och inlevelse.
•Ångrar inte en handling som hos någon annan skulle ha givit samvetskval.
•Placerar ansvaret för sina handlingar utanför sig själv; ett förnekande av ansvar
•Ljuger lätt med flytande talförhet.
•Har också en utpräglad förmåga att manipulera andra människor
•Kan de lägga märke till - och utnyttja - andras bristande självförtroende och svaga sidor.
•Har en grandios känsla av att vara en betydande person -överdriver talanger och framgångar, förväntar sig att bli behandlad som höjd över mängden, utan att genom sin gärningar gjort sig förtjänt av det.
•Är upptagen av fantasier om obegränsad framgång, makt, glansfullhet, skönhet eller fulländad kärlek
•Tror sig vara en speciell och unik person som bör söka sig till andra personer som är speciella eller har hög status
•Kräver ett övermått av beundran
•Har en känsla av särskilt berättigande, dvs. har orimliga förväntningar på särbehandling eller på att andra automatiskt ska svara upp till hans förväntningar
•Utnyttjar andra, dvs. drar fördel av andra för att uppnå sina egna mål
•Saknar empati: är obenägen att uppmärksamma eller identifiera sig med andras känslor och behov
•Är ofta avundsjuk på andra eller tror sig vara föremål för andras avund
•Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.

Det finns ett annat ord för såna som dig. Vilket får du räkna ut själv.

mr. kolumnen sa...

I brist på egen tankeverksamhet (vill mycket men kan lite) har du nu kopierat ett par allmängiltiga teser från Internet. Den exakta ordalydelsen på ditt inlägg finns att finna på nedanstående hemsidor.

http://utbildning.lhm.lu.se/student/exarbete/psy/psyket/storningarfordjupninglit.html
www.rudolf.nu/om-chefer/fordjupning
http://esbati.blogspot.com/2006/10/i-en-klass-fr-sig.html
http://esbati.blogspot.com/2006/10/i-en-klass-fr-sig.html
http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=284&tem=5
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=39429

Patetiskt eftersom allt som står om dig är sant! Du däremot slår vilt omkring dig (Har alltid ”rätt” och argumenterar in absurdum) Att skriva vad man tycker går ju inte i ditt forum så jag valde att göra det här (ägare av en domänen www.ehja.net där obekväma åsikter censureras) Inte heller är det en lögn att du inte drar dig för vare sig unga eller gifta män (Behöver mycket stimuli så länge du är en man, oavsett ålder eller om hannen är gift) men det är ju din ensak

mr. kolumnen sa...

Här är ett tips, en länk till dina likasinnade medsystrar, och kom ihåg "män är djur"

http://www.fagelfenix.org/Mannen/faq1.asp

Anonym sa...

Nja... helt riktigt var det ju inte. Det var inte där jag hittade det. Men det var ju bra att du lade ut länken, så alla kan se vilken typ av människotyp det är vi pratar om när vi diskuterar dig.

Jag cencurerar allt som inte är relevant på min sida. Personliga påhopp, fula och ärekränkande ord går fetbort.
Tex ditt inlägg igår, som löd: " Kan du inte tala om dina böjelser för p-o, dvs de utom ostbågarna, you sick motherfucker."
Då du inte var man nog att stå för vad du skrev, utan skyllde på din 12-åriga dotter, efter det att jag skickat över en utskrift från vilket IP-nummer inlägget kom ifrån, åkte det bort.
Vad det gäller mitt val av män, så handlar det om att jag tycker om att umgås med MÄN. Riktiga män! Inte fegproppar som skyller på sina barn och patetiska "män" som hela tiden kastar skit på kvinnor för att dölja sina egna brister.

mr. kolumnen sa...

De ”riktiga” männen har i ditt liv lyst med frånvaro. Eftersom du nu är desperat tar du vad som helst. Gammal som ung, gift som singel.

Vänta vänta, hur var det nu?
•Har svårigheter att vidmakthålla fungerande relationer till andra
Hur många ”relationer” = kk har du haft det senaste året, hur många relationer lyckas du upprätthålla

•Ångrar inte en handling som hos någon annan skulle ha givit samvetskval
Hur var det när du hoppa i säng med Soheil medan du var med mig, har jag någonsin fått ett förlåt för det? Hmmm, var det •Oförmåga till empati och inlevelse?

Har du någonsin gjort fel, dina bilolyckor, ditt misslyckande vad det gäller… skit samma, det är för taskigt att skriva om men •Placerar ansvaret för sina handlingar utanför sig själv; ett förnekande av ansvar

•Ljuger lätt med flytande talförhet. Vad exakt är det du gör i ditt ovanstående inlägg när du drar in min dotter i detta? Men OK, hon tycker inte om dig, det gör inte jag heller, vi har genomskådat dig.

•Har också en utpräglad förmåga att manipulera andra människor: du har lyckats väl med ”Stina” och med fjanten du har till granne, däremot går det bra att snack skit om henne när hon inte hör på, snacka om att manipulera

Jag skulle kunna hålla på alla dina punkter igenom, men det är ju som det är. På sig själv känner man andra

Anonym sa...

Det var du som drog in din dotter. Det var du som i telefon igår sade att det var hon som skrivit det första inlägget.

Vad det gäller att jag varit med en annan man, så var jag det under den perioden då du var i Thailand 2004. Alla kan ju själva läsa vad du pysslade med. Anser du att vi skulle varit tillsammans då? *mycket undrande till din syn på relationer*

Min relation till mina barns far varade i 13 år. Min senaste relation varade i 13 månader.

Min ena bilolycka var konstaterat att felet inte var mitt. Det är utrett av Farbror Polisen.
Den andra olyckan var helt och hållet mitt fel. Vilket jag insåg och erkände direkt. Därför blev det ingen utredning. Bara ett stort hål i min plånbok.

Jag har aldrig pratat med Stina. Hon har bara läst bloggarna. Jag vet inte ens vem hon är och har därför svårt att påverka henne i hennes tyckande.

mr. kolumnen sa...

Som sagt ”Har alltid ”rätt” och argumenterar in absurdum” ha ha ha

Anonym sa...

Vilket tjafs för ingenting! Killen verkar ha tagit det med ro. Men det var väl att du skrev att hon var slut som 40åring. Det gör ont i tanter

mr. kolumnen sa...

Du efterfrågade en presentation av mig, håll till godo

http://www.alkoloid.no-ip.com/wojtek/

Anonym sa...

Den där sidan säger ingenting och det skulle du förstå om du inte var så upptagen av din egen förträfflighet.

Mer eller mindre anonyma kommentarer angående att du vill saker och gillar att leka med elektronik. Inte imponerar det på mig i alla fall...

Stina

Anonym sa...

Till skillnad från de flesta, så träffar jag människor i övre ålderdomen. Jag vet att man inte är slut när man fyllt 40. Varken på det fysiska eller psykiska planet. Man kan ge och få som 90-åring också. Kärlek, vänskap, medmänsklighet och respekt försvinner inte för att man passerat en viss ålder.
Så till W och till anonym kan jag bara talaom att det var inte de orden som upprörde mig. Det var bristen på respekt och empati.