måndag, maj 19, 2008

Sova

Varför är jag en sådan utpräglad nattmänniska? Varför kan jag inte somna t ex i badkaret som en av mina kompisar inte tyckts haft problem med?


Eftersom jag har massor av arbete att göra imorgon och en sådan hiskelig mängd ”måsten” som av någon anledning alltid har en förmåga att dyka upp på måndagar så har jag idag försäkrat mig om en natts riktigt god sömn genom att inta ”ajabaja”-medicin, nämligen såna mediciner som sägs fungera när man har svårt att sova. Medicinen är dessutom av Thai ursprung och av ett slag som svenska läkare brukar höja ett varnande finger för, rynka på pannan och förmanande predika ett par ord om de överhuvudtaget gör dig den stora tjänsten att skriva ut.

Nåja, den funkar inte, eller så är det fel på mig, och det senare alternativet är nog mer troligt för de få gånger jag använt detta dunderpiller har jag känt mig som en klubbad säl både vid intaget och när jag sedan vaknat. Fast fördelen är att man är ypperligt utvilad.

Så nej gott folk, nu skall jag sluta mina vackra ögon och drömma om något spännande. Kanske blir det ett musikaliskt mästerverk igen


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa!!!! Jag minns min vän det var Kanarieöarna 1986 då var man ung och vacker):0) vilken rolig tid det var och skit kul att du lagt ut en bild.
Tänk så länge vi känt varandra.
Jea är bland mina bästa vänner, vi ses ofta och hon hälsar så gott till dej.
Men som sagt "vissa" och deras skitsnack kan man vara utan.

Jobbar och reser mycke men läser så fort jag får tid.
Har inte varit inne på din blogg på länge men säger STORT GRATTIS på födelsedagen i efterskott.
Och ett stort lycka till med graviditeten.

Stor kram Netta!

mr. kolumnen sa...

Ja du, Det var roligt, riktigt roligt. Jag ska rota lite i mina gömmor se vad jag hittar i form av minnen

BTW, hälsa tillbaka till Jea och vad gäller "skitsnacket" börjar även jag så smått förstå sammanhangen. Ibland tar det tid även för en överintelligent människa som jag :-)

Ha det bäst o kram på dig

PS. Usch vad tiden går