fredag, maj 23, 2008

Resultat semifinal 2

Min fredags gästkolumnist uteblev idag. Så jag fortsätter med Melodifestivalsköret. Till imorgon har jag ställt upp tekniken så att det blir original. Sen är det en annan femma att jag börjar tröttna och att kommentarerna mestadels infinner sig direkt på YouTube, CrazyDadSweden, och mest att de vill att jag skall översätta de svenska ”tycka-tillarna”, vem har tid med det? I ärlighetens namn har det blivit lite väl mycket Eurovison Song Contest nu.

Nåja, en dag till kommer imorgon, sedan skall vi ägna oss åt annat här från Kolumnen. En hel del har hänt.

I övrigt slår jag mig för bröstet och konstaterar att av de 5 främsta som gick vidare fick följande dessa poäng av mig, Jag kommer nog att tippa fram en vinnare, Skall fundera lite och delge innan finalen imorgon
1. Ukraina, betyg 8
2. Island, betyg 8
3. Danmark, betyg 8
4. Sverige, betyg 6
5, Turkiet, betyg 6

Nedan, övriga klara finalister

Inga kommentarer: