fredag, augusti 27, 2004

Flytt

Det är viktigt att ha vänner. Mina är lätträknade. Idag flyttar jag. Det var en som ställde upp. Alla andra hade dåliga ursäkter. Denne någon var till slut Helen. All heder och jag tackar och bugar. Du har ännu en gång bevisat att du står upp för mig och ställer upp som så många gånger förr.

Jag hatar att flytta. Denna gången var det självvalt. Jag hade inte behövt men jag VALDE att göra det.

Apropå detta med vänner fick jag ett kul mail idag

............................

Jag har ingenting. Jag är 40 år och har ingenting. Det som finns att inbilla sig att man har är kärlek. Men jag har under dessa år sett hur utbytbar den är. I vart fall i Sverige finns det inget ”älska”. I Sverige har man varann ”till låns”

Jag försökte att ringa Theresia idag trots att jag sagt till mig själv att jag ska låta bli. Hon var inte hemma. Jag undrar så vad som sker där? Men inte lär jag att få reda på det.

Jag har förlorat henne, jag har väl snart förlorat de i Thailand och jag har definitivt förlorat Helen i Sverige. Dags att ta hand om det som trots allt betyder mest för mig, min dotter.

Imorgon är det flytt. Nya tag och nytt liv

Inga kommentarer: