torsdag, september 06, 2001

Thailand 2001 - Dag 28

Bangkok torsdag den 6 september

Nu borjar att stamningarna att ga upp och ner igen. Jag har blivit lurad pa pengar. Ett vaxlingskontor har trippeldebiterat mitt konto nar jag tog ut 5000 kr. Jag ligger mer eller mindre back pa kontot. Inte kul nar man ar pa andra sidan jorden. Men mat har vi och hotellet ar betalt och allt det andra far man losa nar man kommer hem.

Det blir inga presenter. Planen var att vi skulle ta det nar vi var tillbaka har i Bankgkok de sista dagarna.

Theresia ar nu som sagt lite up and down igen. Det tar hart pa henne detta med sjukdomen (den borjar nu att ge med sig) och allt som hela tiden hander. Jag har ett tjohej att forsoka losa alla problem. Igar var det fragan om att hon kande sig dum for att jag hade pengar men inte hon, idag ar laget att ingen av oss har en spann att tillga just nu. Det var en gudagava att hennes mamma satte in 500 kronor igar.

Ja ja, sa ar det pa alla resor. Man kan linte forutse allt.

Trots allt ar ju huvudsyftet med resan uppfyllt. Hon har hittat sina rotter, traffat sin far och fatt kontakt med den biologiska modern. Vad mer kan man begara. Vad sedan framtiden kommer att ha for verkan av dessa handelser aterstar att se.

Nu ar vi snart hemma alla fall (om inte det hander nagot mera)

Ha det gott alla dar hemma

Inga kommentarer: