måndag, september 03, 2001

Thailand 2001 - Dag 25

Phuket mandag den 3 september

Elak, elak, elak. Det ar vad hon har varit hela dagen

I morse ringde telefonen. Theresia pastod att jag hade tagit hennes pengar. Det hade jag naturligtvis inte. Ett antal sakerhetsvakter antecknade exakt vad jag tog ur safen. Darefter forsokte hon att avbestalla bilen som vi bestallt for att fa hyrespengarna tillbaka. Det gick inte. Bilen var hyrd i mitt namn och alla pa hotellet vet hur labil hon ar just nu.

Jag flyttade hursomhelst tillbaka till vart rum och vi gjorde en liten tripp runt trakterna. Underbara vyer. Men tyvarr hann vi inte med sa mycket. Nar vi stack kl 14 hade namligen Theresia hallt i sig avsevarda mangder alkohol. Hon blev sedan trott och vi akte tillbaka.

Det gor ont detta. Hon har inte sagt ett vanligt ord till mig idag. Jag vill intre ens saga vad jag blivit kallad och anklad for.

Jag har rent samvete och ar faktiskt stolt over mig sjalv. Har kan man inte ga utanfor dorren som ensam vasterlanning innan man far det ena efter andra erbjudandet. Jag har naturligtvis tackat nej. Jag alskar ju denna tjej. Men kanske ar jag en riktig idiot som Theresia sager

Inga kommentarer: