lördag, maj 26, 2007

Underbara Thailand


Idag har hjärncellerna rymt igen efter en utomordentligt trevlig kväll på vattenhålet. Vi var många falangs och några Thai och det var bara skratt och inga aggressioner what so ever, ingen fylla. Bara trevligt. Nice! Nya vänskapsband knöts.

Idag skall vi åka iväg och bada. En av killarna som ska med är utomordentligt rik men han gör ingen affär av det alls och visar inte. Jag tycker illa om människor som är rika och som på alla sätt därigenom ska visa sin makt vilket ju pengar ger. Det var otroliga historier som drogs upp igår och många människoöden. Alla har en historia men vi som hamnar här i Thailand är knappast vanliga ”Svenssons”. Spännande.

Fast igår fick jag en riktig aha upplevelse igen. Jag åkte iväg till Karon stranden som är otroligt mycket bättre än Patong där jag bor. Vattnet är så klart och det finns knappt några människor där, speciellt inte under lågsäsongen nu. För att komma dit måste man köra ca 5 km över ett berg. På toppen av berget är det en magnifik utsikt över Karon. Så otroligt vackert! Kritvit sand och helt underbart vatten.

Man kommer då ihåg, det är därför jag är här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är Thailand underbart, det finaste landet som existerar på denna jord. Ett riktigt paradis som jag och min make besökte så sent som denna vinter. Vi bodde på South Sea Resort på Karon och det var helt underbart. Lungt och fint och ändå nära till Patong för lite nattliv

Jag vill också säga att jag läst din blogg under ett år nu och vill ge dig lite uppmuntran med tanke på allt skräp du nu fått på sitone. Jag förstår att du har hållit på länge och hoppas på att du inte tröttnar av alla idioter som hoppar på dig

Kram
Lotta

Anonym sa...

PS. Var rädd om nya vänskaper. De är inte lätta att få när man blivit äldre

Lotta

mr. kolumnen sa...

Tackar hjärtligen!