måndag, maj 21, 2007

Platsannons

http://platsbanken.ams.se/direkt/58/070510,170100,120912,11,5118258.shtml

”Arbetsuppgifter
Du skall leda/medverka vid utveckling och förvaltning av Västra Götalandsregionens informationsstruktur vad gäller processanalys, informationsmodeller, begrepp och termer, klassifikationer och koder. Du gör det genom att som strategisk kompetensresurs stödja verksamhetsföreträdare och projektledare vid informationsmodellering och utformning av informationsstruktur i samband med utveckling av IT-stöd. Du kommer också att medverka vid harmonisering av projektförslag gentemot befintliga standarder och rekommendationer”.

Innebär det att man lallar omkring, lägger pannan djupa väck och dricker kaffe dagarna igenom? Eller finns det Sang Som att tillgå möjligen? Det kan behövas när man skall modellera om informationsstrukturen, informationsmodellerna, begreppen och termerna, klassifikationerna och koderna i hjärnan för att sedan hitta den strategiska kompetensresursen till sängen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom vi har en minoritet av utlandsfödda, så ser vi i första hand att den sökande är av Afrikanskt ursprung.

Av erfarenhet så vet vi inom koncernen att samarbete är viktigt, så därför är det extra meriterande om den sökande har en socialt utvecklad kompetens.

Ovanstående två kriterier är viktigast då vår organisation är en politiskt styrd sådan.

Visar det sig att den sökande inte lever upp till utbildningskravet, såsom specificerats, så avser Regionkansliet att med skattebetalarans pengar utbilda den anställde så att utbildningskravet uppfylls.

Det viktigaste är att man är lyhörd och följsam. Att man inte tar egna initiativ och arbetar för fort. Arbetet skall sålunda ske under lugna och ordnade former så att informationsstukturen inte störs i nämnvärd ordning.

Den nationella IT strategin skall appliceras på vår verksamhet, och detta kan i första hand ske genom att IT strategen kontrakterar tredje part. Vi ser gärna att Afrikanska företag får en möjlighet att komma in på marknaden vilket ligger i linje med det nationella ställningstagandet om mångfald. Även utbytesprojekt kommer att verkställas innebärande att många svenskar får möjligheten till ett friår, för att få in våra Afrikanska vänner på positionerna.

Då 82 % av våra anställda är kvinnor, så ser vi gärna manliga sökanden. Vi har även vilorum för personalen, och vi arbetar med att utveckla olika former av samkväm vilket kommer att ske på arbetstid då personalen får utbyta erfarenheter med varandra och verkligen få ta ansvar för olika samverkansprojekt mellan avdelningarna.

Samarbete betyder mycket i en organisation som vår. Och personalen måste ta ansvar för att släppa på barriärer, och detta förverkligas genom olika avslappningsprojekt där personalen får utöva olika massage och individualhöjande aktiviteter med varandra.

Närkontakt leder till bättre samarbete, och som största arbetsgivare i Västra Götaland, så har vi även den policyn att inte motsätta oss nära relationer på jobbet.

Idag så dras sjukvården med ett problem, och det är sjukskrivningstalen. I och med denna nyantagna strategi, så räknar vi med att framförallt de hårt belastade kvinnorna inom vården ges möjlighet till rekreation på arbetstid. Vi delar givetvis ut skyddsutrustningar (olika gummi material) för de som önskar.

I Japan så är morgongymnastik relativt vanligt, vilket bekostas av arbetsgivarna. Vår linje är att följa den japanska modellen med afrikanska arbetare, vilket kan muntra upp avdelningarna.

Vårdförbundet har dessutom skrivit in en klausul i kollektivavtalet gällande detta för att förhindra sjukskrivningstalet.

I vårt nya rapporteringssystem så kommer det att finnas en avrapporteringsmodul, och där har varje anställd möjlighet att själva skriva in antalet friskgymnastik övningar som vederbörande haft under kalendermånaden. En morot i detta system är att desto fler tillfällen, desto mer i lön.

För mera upplysningar angående detta, så går det bra att kontakta Inger Wejerfeldt.

Kurre är tjänstledig denna månad, då han befinner sig i Nordvästra Turkiet, för at utröna om vi även skall ha en personalförmån med Turkiska bad, så därför hänvisas till Eva Ericsson.

Det gäller att möta de 1,5 miljoner invånare som söker vård. Och med detta IT system och de personalförmåner vi utvecklat så kommer avdelningarna at stärkas.

Din uppgift blir bl.a att knyta samman utvecklingsprojektet.

Månadslönen uppgår till 38.500 kr och 5 veckors semester.

Med vänlig hälsning
Hans Ekman
IT Direktör

Anonym sa...

Ja nyssnämnda meddelande ligger verkligen i linje med vad Svenska folket har för inställning.

Jag tycker att det är konstigt att det finns partier som smutskastar Socialdemokraterna för att man känner solidaritet med andra människor.

http://www.nd.se/ni/visa/default.asp?notisID=5016

Länge leve Socialdemokraterna och Mona Sahlin !

Det är väl bättre med en Afrikan som IT strateg, istället för att han skall springa ute på gatan och råna gamla tanter eller våldta unga svenska flickor.

Bra gjort av Landstinget i Västra Götaland.

En Sosse !!!

Anonym sa...

Hmmm, det är konstigt att det här landet har klarat sig i huvud taget, med tanke på att de flesta som nyttjar sin ytrandefrihet inte tar tillvara på tillfället och säger nåt vettigt

Anonym sa...

FAN va det här inlägget var SKITTRÅKIGT Finns det inget kul att skriva om era dödansare

Anonym sa...

Håller med. Men vad handlar den inledande artikeln om?

Vad är budskapet? En kille med två flaskor och en vidöppen mun som en liten fisk med hänvisning till en personalannons från AF...

Fattar ingenting ?

Mvh
Domaren

mr. kolumnen sa...

Jag ber om ursäkt. Jag glömde skriva att det är denna herr Sing Song på fotot som efter noggrant urval fick arbetet

Anonym sa...

Hmmmm.... En gång när jag satt på arbetsförmedlingen för länge sedan - detta var innan jag blev så intelligent som jag är idag - så fick jag följande förklarat för mig under ett möte (där myndighetstanten stolt propagerade att de arbetssökande minsann skulle ha klart för sig att AF stod under regeringen).

Den prioritetsordning som gäller är följande, sa hon (hon hade vidare svart arbetskraft anställd hemma på sin mans hästgård).

1. Invandrare skall ha arbete i första hand.

2. Kvinnor, arbetshandikappade och långtidssjukskrivna.

3. Friska och arbetsföra i sista hand.

Fan tänkte jag, var har jag kommit?!!

Vi var ju ändå 25 st som satt runt ett bord, och jag kunde utläsa på de flesta att de inte vågade öppna truten och ifrågasätta. (de ville ju fortsätta att gå hemma och renovera på kåken med full a-kassa)

Jag är svensk, har fel kön och så sitter jag inte i rullstol.

Jag frågade om detta var på allvar, att människor som har nedsatt rörelseförmåga och var arbetshandikappade skulle gå före mig i ledet som var fullt frisk och arbetsför.

JA FÖRKLARADE MYNDIGHETSTANTEN. DET HAR REGERINGEN BESTÄMT, SA HON MED STOLT MIN !!

Eftersom jag är som jag är, så reste jag mig upp och tog ton och sade sade att jag minsann skulle gå ned till försäkringskassan och sjukskriva mig, så att också jag kunde få ett arbete.


Alla stirrade på mig...

Jaha, sa myndighetstanten, och vad är det för fel på Dig då?

Jag tänker sjukskriva mig för att jag känner mig arbetsskygg, svarade jag med lite osäker stämma, men ändå barskt !

För då kanske jag i alla fall kan få ett arbete.

Hon tittade på mig som jag inte vore klok...

Det ovanstående är en sann historia, vilket myndighetstanten på AF bestämt förnekar. Jag anmälde typen senare till skatteverket för bokföringsbrott och utnyttjande av svart arbetskraft, så nu sitter kärringen med dryga böter ...


Hahahahaha !!!

Mvh
Domaren

Anonym sa...

jisses va trött jag blir
:(