torsdag, juli 08, 2010

Musiker och musikanter

När det begav sig såg jag åtminstone ut som en riktig rockstjärna som spelade med Kai Martin & Stick, Peter LeMarc, Freddy Wadling och… hmmm... Göteborgs Symfoniker. Föga glamouröst i mitt tycke då och vid närmare eftertanke nu också.

Det är nämligen skillnad på musiker och musikanter. Musiker är notbundna maskiner som i en symfoniorkester gör som de blir tillsagda och kan inte spela en ton när man tar notbladet ifrån dem. Musikanter däremot, det är konstnärer.

Sen finns de som klarar både och men det är en annan femma.

Bilden tagen ur boken ”Världsturné, en dagbok i ord och bild” av Benny Hellberg

.

9 kommentarer:

tVICx sa...

Grattis - Du är lika smal som mig på den bilden hehe.

Men så farlig stor är du inte nu heller!
Här en häftig bilde på mig under en regnbåge!
http://englunds.info/Ella_K/meunderrainbow.JPG

Anonym sa...

Du ser ut som Mick Jagger i sina bästa stunder. Mmmm, love it!

mr. kolumnen sa...

Ohhh, en beundrarinna. I love it. Du får numret direkt

Anonym sa...

..jovisst kommer jag ihåg din turne, fr allt när du var i Asien första gången..vad var det nu igen du fick med dig upp på rummet???TH

mr. kolumnen sa...

Detta fick jag med mig, mmmm... nice!

http://kolumnen-sweden.blogspot.com/2008/07/ja-ja-ja.html

växtuset sa...

Snälla du jag var ung då me, och om an tittar in im i mitt hjärta finns dår mer än någon tror

växthuset sa...

Mystiskt att läsa en komentar från mig,från i lördags natt!
Speciellt som min dator var urkoplad då.

mr. kolumnen sa...

Nej den var inte det. Det var den natten som du inte minns, natten innan Anja kom

mr. kolumnen sa...

Nej den var inte det. Det var den natten som du inte minns, natten innan Anja kom