söndag, juli 18, 2010

Frosseri - eller hur man njuter av livet

Har du 200 kronor över? Är du vrålhungrig? Då får jag varmt rekommendera denna rätt på Hard Rock Cafe i Göteborg. Portionen var enorm. Revbenen hängde ca 15 cm utanför varje sida av tallriken som även den var i den tyngre klassen (bilden här är tillrättalagd). Men vilken slafsmat det var och så ljuvligt gott. Nersköljt med en liter öl rullade jag formligen ut och förmanade min älskling att absolut inte röra min mage eftersom det kunde resultera i en katastrof.


Rent allmänt är Avenyn i Göteborg alltid trevligt såhär mitt i sommaren. Ännu trevligare är att jag om några dagar åker till Thailand, ja jo… det börjar att kännas som att ta spårvagnen men man väljer ju sin destination med omsorg. Maten i Thailand också. Efter detta frosseri i kött kommer det att vara gott med en helstekt lime-fisk med exotiska grönsaker med en räksallad som förrätt nersköljt av Chang-öl och en j-a massa Sang Som.

Livet är underbart!
.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt... Vi andra som inte har råd och inte kunde/kan vara med är avundssjuka.

Jag tycker också om fisk och grönsaker (bra för figuren) funderar också på att ta en vecka i Thailand.

// DR. Snuggles.

mr. kolumnen sa...

Man måste arbeta för att ha råd. Arbeit macht frei!

Anonym sa...

Hmmm... Arbete tar tid av dygnets timmar och man kan få ont i ryggen av det har jag hört.

För 1 år sedan fick jag diagnosen "Arbetsallergi" och en sjukskrivning som går ut på att vila mycket samt vara ute i friska luften så mycket det går.

Handlingsplanen därefter är att vi på mottagningen skall besöka olika kommuner under några veckor för att studera hur det ser ut när andra arbetar i förhoppning att sjukdomsbilden kan klinga av i styrka...

Projektet startar nu i Aug 2010 under ledning av försäkringskassans rehabcenter och arbetsförmedlargrupp på AF.

Dr Snuggles

mr. kolumnen sa...

ABF har sådana kurser också

stina sa...

Ett himla tjöt om Thailand här hela tiden.

Sydamerika "is da shit".

Nej men allvarligt. Tröttnar du inte på all trängsel, all d-vla mat, alla goda dofter, allt hav, alla brudar etc?

Rekommenderar Cuba eller Brazil nästa!

mr. kolumnen sa...

Jo Sydamerika lockar, i synnerhet Brasilien, fast med min självkännedom förefaller risken att komma därifrån i kista överhängande

stina sa...

Hmn...kör på Rio. Fantastiskt ställe. Krimryktena är helt överdrivna tycker jag. Som vanligt i såna länder...se fattig ut, mucka inte och gå i säng i tid...

Anonym sa...

Eat my balls
Dr. Pebble

Anonym sa...

Du är nolla Wojtek. Komma här och tro att du kan imponera. Dra åt helvete din jävlaa fjant!