fredag, juli 16, 2010

Livskvalitet

Under de senaste dagarna ventilerades hjärnor och stora planer smiddes med gott resultat. Om allt går i verket kommer det resultera i avsevärt bättre livskvalitet. Nyckelordet för dessa diskussioner med människor som har några fler hjärnceller än en som är vilse var pengar.

Livskvalitet är naturligtvis inte enbart pengar även om de underlättar eller rättare sagt är en grundförutsättning till det mesta i livet. Livskvalitet är när min fru idag när jag låg i sängen och vilade min överansträngda hjärna efter avsevärt intag av lättflytande drycker med ett stort leende på läpparna, en stor kram utan speciell anledning gav mig en present, en ny pekskärmsmobil med ett elegant fodral och ett 4GB minneskort. Ni kan inte ana vad paff och glad jag blev. Inte någon av mina X har tidigare gett bort en present som kostat nämnvärt eller varit till nytta.

Och jag som trodde att hon skulle ut och shoppa till sig själv. Hon slutar aldrig att förvåna mig min lilla vackra snälla och inte minst lojala fru. Puss på dig älskling och tusen tack.

6 kommentarer:

växthuset sa...

Kul modell, den kommer du ha mycket glädje av.
ALLTID skojigt med överaskningar av detta slaget.
L

Anonym sa...

kul med en ny leksak..själv skulle jag strula bort den på en kväll..ha det gött.TH

Anonym sa...

En fru vid sin sida och en ny telefon av bästa märket i handen är vad livet handlar om. Det är riktig livskvalité det! Men det borde ha varit ett 8 Gb minneskort eftersom de där 4 extra Gb betyder så mycket för välbefinnandet och måendet!

Dr Snuggles.

mr. kolumnen sa...

Du glömde whiskyn, hellre ett helrör än extra 4GB och jag är helnöjd

Anonym sa...

haha !!! ;) Jag är medveten om att jag inte är perfekt och att jag ibland glömmer de allra viktigaste sakerna. ;)

// Dr. Snuggles

mr. kolumnen sa...

Du får ta en kurs på ABF