söndag, april 26, 2009

Seg söndag

Idag är det segt, hela huset är segt. Dottern ramlade in här med sugmärken på halsen efter att ha varit hos sin mor över helgen och formligen rasade i säng vid 13 och sover fortfarande. Undrar vad hon har gjort? Jag vill nog inte veta. Jag har väl inte varit mycket bättre. Har sovit till och från till nu. Känner mig helt slut efter en helt underbar helg i solen med grillning och allt. Imorgon är det måndag och allvar igen.

Jag gjorde en bra affär, eller rättare sagt vi gjorde en bra affär, för då en affär skall vara bra måste båda parter känna sig nöjda. Jag bytte en av våra moppar mot en platt-TV, en Sharp 42” Kompisen behövde ett billigt transportmedel och jag behövde fönya TV-parken ytterligare. Jag menar, betalar man närmare 1000 kr i månaden för TV-utbud och dessutom har som intresse att titta på film är det ju bra om man har en bra bild.

Kruxet är bara att den moppen som vi har kvar har nu stått i 4-5 månader utan att användas. Batteriet är kasst. Vi fastnade i Majorna eftersom det inte gick att kicka igång den. Kompisen fick rycka ut mitt i natten med ett bilbatteri och kablar på den andra moppen som jag nyss sålt. När vi står där med mopparna kommer polisen sakta glidande och vevar ner rutan ”Är det MC-klubben detta, he he he he” och drog vidare. Ja där stod man och kände sig som en förvuxen 14-is.

Så nu skall jag iväg och köpa nytt batteri och sedan brassa lite god söndagsmiddag för att sedan tillbringa resten av kvällen i horisontellt läge. Det kommer många bra filmer ikväll.

Inga kommentarer: