fredag, februari 02, 2007

BDSM

I demokratins namn skall ju alla åsikter få föras fram. I demokratins namn tillåter jag mig även att citera och kommentera ur en hemsida Det sistnämna lär knappast vara nödvändigt. De som klickat på länken förstår att det handlar om BDSM. För den oinvigde finns en beskrivning på Wikipedia

Jag vill innan jag skriver vidare understryka att vad folk gör i sin sängkammare är var och ens ensak så länge det utgår från en frivillighet. Kanske anser jag dock att det borde stanna i sängkammaren eller var det nu må vara.

Den förvirrade tjejen jag nedan citerar kallar artikeln för ”ug-collor kontra prästkrage”. Utdraget följer här:

”För bara några veckor sedan såg jag en dokumentär om nunnors liv. Minns nu tyävrr inte vad vare sig programmet eller klostret eller "ordern" (heter det så?) som nunnorna levde i. Det jag kommer ihåg var att de var katoliker i alla fall.

Nå hur som helst, så påpekade nunnorna flera gånger att genom deras underkastelse till lydnad,strikta levnadsregler att följa, disciplin, underkastelse osv. så skulle dom bla bla gud och jesus osv.
På ett sätt tycker jag inte du tänker för djupt, för många av oss bdsm-utövare lever vi med vår läggning som en livsstil. Det utgår inte från det sexuella utan det tillhör ens personlighet. (sen har man ju sex också, men det är en annan sak) Man är helt enkelt inte "hel" om man försöker förneka sin läggningen.
Nunnorna är ju inte heller hela om dom inte får leva så som deras kristna tro bygger på. Så visst finns det paraleller. Olika stark vilja att leva ut. "skenheliga" troende och folk som vill "krydda" vaniljsexet med lite smisk och befallningar bara för att det är kul.

Sen har vi ju då "grupper" där jag hör hemma(finns ju olika "fack" där också som ex. 24/7, men det går jag inte in på här nu) där läggningen INTE är nån krydda utan helt enkelt en livsstil.

Rätt intressant detta. Nu är jag ingen hejare på alla symboler, klädernas namn osv som existerar inom kyrkans ramar. Men prästkrage, nunnors "sjal", kruxifixet osv är säkert något mer än "bara" visa andra vad man är. Vanliga människor bär jesu kors i sitt smycke, det symboliserar ju något.

Så fast "vårat" collor inte alls betyder, står för nån motsvarighet till religions uppfattning, så finns det ju dock där ändå. Men mer en kärleksförklaring mellan D och ug. Personlig, gjord, påsatt av kärlek från D till sin ug”

Personligen tror jag att tjejen i fråga skulle må bättre av att byta sida. Det måste ändå vara bättre att vara ”ägd” av Gud än av en jeppe med en piska i handen. Men som sagt det är min högst personliga åsikt. I övrigt talar citatet för sig självt och som jag tidigare sagt, Ytterligare kommentarer från mig är överflödiga

Läs också
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,992340,00.html

Inga kommentarer: