onsdag, mars 19, 2008

Skivspelare

Tillhör du som jag den skara av människor som inte hysteriskt slängde ut skivspelaren bara för att CD gjorde intåg? Då behöver du inte läsa vidare

Ni andra kanske har noterat att Aftonbladet ”Pryl” skriver om Sonys nya skivspelare som går att ansluta direkt till datorn och därefter överföra sin musik till digital form. Fast vad de på Aftonbladet har missat är att det finns mycket fräckare prylar. Vad sägs om denna skapelse där du direkt i skivspelaren kan plugga in din iPod och överföra musiken till och naturligtvis också direkt filtrera bort knaster. Bra mycket fräckare design också är det också.

Skivspelaren finns att köpa bl a på Inet

Fast denna skivspelare är väl ändå strået vassare. Men smakar det så kostar det, si så där 6 895 kronor närmare bestämt. Finns att köpa på Jam

Vem har sagt att skivspelare skulle vara ute! Och personligen förstår jag inte heller hysterin med att filtrera bort knastret. Det är ju en del av charmen! Fast jag måste erkänna att jag har gjort det på de skivor jag är med på och som bara givits ut på vinyl. Filtren funkar kanonbra även på känslig klassisk musik.

Inga kommentarer: