onsdag, september 08, 2004

Sex eller kärlek

För vissa människor handlar allt om sex. De kan inte leva utan sex. Människor bedöms utifrån sex. Allt annat åsidosätts. Sex är det allra främsta som överskuggar allt annat. Mänskliga värden som ömhet, närhet, hjälpsamhet åsidosätts till den egna kroppens njutning. Konflikter används som en anledning för att knulla med annan än den förmodade egna partnern, i den mån man förståss kallar det för en parner, ja, partner menar jag ju förståss…

Helen har gjort det, som hämnd säger hon, men i själva verket var det för att det var viktigt med njutning och självbekräftelse. Likadant är det med Theresia. Medan vi var tillsammans smet hon iväg för att få sig ett nyp. Anledningen var förstås osämja och en därmed alldeles förträfflig anledning till att para sig med annan. I och för sig säger jag inget om det. Jag tror i grund och botten inte på att en människa bara vill ha en partner, (här skulle egentligen en ljudfil komma men jag avstod).

Jag vet själv att jag har känslor för många fler än en tjej. Jag kan också, likt många män kunna knulla flera, visavi, vilket jag också gjort, men när det kommer till lite högre värden tycker jag inte att det inte är förenligt med moral att slänga det i ansiktet på någon om denne klart förklarar att det inte känns bra (alla förstår väl här att jag pratar om mig själv). Man kan ju skona varandra, för trots allt, och när allt kommer omkring så handlar det ju om rent djuriska drifter. Man behöver då inte vara en uträknande och beräknande skitstövel som planterar ett ”gå vidare” i parnerns (ja, parnerns) huvud av den simpla anledningen att hämnas och tänka på den egna sexdriften.

Vad är kärlek? Kan vänner vara sexpartners, frågar Helen sig? Tja, jag har bara ett svar. Man kan älska flera. Men att älska är inte samma sak som att knulla. Jag älskar Helen och jag är inte med på att hon har sex med andra. I fallet Theresia var det ju faktiskt så att vi hade sex med fler samtidigt redan från början, därmed är förutsättningarna annorlunda. Likadant var det för min del i Thailand. Tjejerna, i vart fall två av dem, visste om varandra.

Så vad vill jag ha sagt med detta? Att jag inte tycker om att smaka ”på min egen medicin”? Nej!

Jag säger bara att man får vara finkänslig! Det är OK, och alla gör det! Men man skall inte skada varandra vilket tyvärr allt för ofta är anledningen!

Skit samma. Jag åker till Thailand, till Dada och Joy. Joy är frigjord och Dada är muslim. Jag kommer nog få mitt lilla roliga tills det känns OK. För som min gode vän Björn sade: ”När du träffat den rätte så vill du inte ha någon annan”. Själv tror jag att han har blivit allt för gammal . Det handlar bara om att knulla, föröka sig, både vad det gäller kvinnor och män.

Men vi är ju människor, tänkande varelser. Man skall inte använda sex som ett vapen för att skada en annan människa vilket allt för många gör.

Inga kommentarer: