fredag, augusti 23, 2002

"Kärring-feminism (Feminista Ragata) Eng: Senior Bitch

En modern form av gårdagens satmara. Favoritsatsen: "Män som är rädda för starka kvinnor", signalerar verklig fara. Nämligen: Här kommer någon med starka behov av att försöka dominera... Matriarkatvisioner kan ej uteslutas! Storemor ser dig!” AFS

Några exempel hämtade från en dagbok nära dig:

”Sedan pratade jag och pratade och ibland fick jag svar från honom. Ibland vred han sig av olust när attackerna blir vidriga. Jodå, jag kan vara riktigt jävla vidrig. Jag lockar in honom i verbala fällor och så slår jag till - hårt.”

”Stefan gillar att sjunga i mitt öra. Igår sjöng han något om "ta på dig något sexigt...." fast på engelska. Då blev jag helförbannad! "Vi kvinnor ska ta på oss något sexigt", sa jag åt honom med kall röst. "Men ni män då? Köper ni dyra kalsonger för att bli sexigare", fortsatte jag. "Vi är fan inte till för att behaga er!", var nästa replik från mig”.

Inga kommentarer: