tisdag, juli 21, 2009

Resor

Nu följer 3 veckors flackande. Vi ska hälsa på en kompis på hennes lantställe och sedan är det dags för Polen. Det ska i sanning bli skönt att komma iväg från Göteborg. Till kompisen ska vi åka moppe ca 12 mil. Hoppas verkligen att det inte regnar. Apropå tvåhjulingar, har jag nu fått tid för teoriprovet för A-kortet, strax efter Polen, uppkörning någon gång i sept-okt. Nästa sommar, eller kanske till hösten gott folk, susar jag omkring något snabbare men lika billigt i drift. Nice. Bil, näää inget för mig. Inte buss heller för den delen. Jag gillar flyg, tåg och MC.


På tal om tåg. Jag har kikat lite på transsibiriska järnvägen. Jag har god lust att ta mig till Asien den vägen. Det tar ca 14 dagar att åka ända till Thailand varav 6 dagar på trassibiriska järnvägen. Det skulle vara en upplevelse! Jag tror dessutom att man gör en sådan resa själv, utan familj, för att inte förta upplevelsen. Men jag vill väl göra det för att jag aldrig tågluffade som tonåring :-)

Inga kommentarer: