tisdag, januari 13, 2009

Konst

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

I gårdagens inlägg var det inte många relevanta kommentarer vad avsåg tavlan även om de flesta hade en åsikt om utseendet (på tavlan) Jag har även per telefon talat med några som inte kommenterat på bloggen men som uttryckt att tavlan var fin, med fina färger. Tavlan är dock bluff mina vänner. Det här är en teckning som är gjord av min dotter när hon var 5 år och föreställer en blomma. Det enda som är ändrat är att jag lagt en annan bakgrund och ”ramat in” den.

Varför gjorde jag då så? Jag läste om en gallerist häromdagen som blev kompis med en kille som övertalade honom att ställa ut en hittills okänd konstnär. Sagt och gjort. Tavlorna sålde bra och dyrt. Så småningom fick galleristen reda på sanningen, nämligen att tavlorna var målade av kompisens 4-åriga dotter och gick naturligtvis i taket.

Jag har haft ämnet på tapeten många gånger eftersom jag trots att jag är öppen för det mesta ibland tycker att konstkritikerna, galleristerna har en allt för upphöjd tyckarroll och det är skönt när någon lyckas göra ett så fulländat practical joke och trycka ner alla floskler i halsen på dem.

I Thailand formligen kryllar det av duktiga konstnärer. Tyvärr får de mest plagiera berömda målningar och det gör de otroligt bra. Jag har samarbete med flera stycken som målar på beställning om någon skulle var intresserad. Nedan följer ett par smakprov.





Tag kontakt med mig för prisförslag närmare beskrivning och dina önskemål. Maila privat på kolumnen@gmail.com

Inga kommentarer: