lördag, oktober 13, 2007

Rasistiska kommentarer

Ibland får jag på denna blogg kommentarer som jag inte vill befatta mig med och inte sällan kommer det reaktioner från oväntat håll. Jag anser att dessa två sannerligen förtjänar att lyftas fram. Den första visar sitt fula tryne i all sin elakhet och den andra som tillintetgör den första fullständigt.


Anonym sa...
Alltså det är ju kul att du får hit din fru, men vi har nog med gulingar och negrer i detta land. De bör hålla sig i sina land och inte komma hit och blanda upp en redan tillräckligt uppblandad a. Var finns svenskheten? Wojtek och Ammatee?

Anonym sa...
Som "blatte", eller invandrare, i Thailand har jag många gånger önskat att detta land vore lika välkomnande som Sverige är.


Vidare är det INTE "gulingarna" och "negrerna" som föregående anonym refererar till som bestämmer Sveriges invandrarpolitik. Det är politikerna.

Vill man vara lack på någon är det i 1:a hand på dom, alltså politikerna ... i 2:a hand på oss själva, dvs oss väljarna.

fredag, oktober 12, 2007

Fotnot:
Jag låter även fortsättningsvis ordet vara fritt såvida det inte är frågan om uppenbara brott.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är helt otroligt vad folk kläcker ur sig, men du gör helt rätt i att låta det vara. Bara genom det kann folk få se dess "fula tryne"

kolumnen sa...

Det har alltid varit min policy att låta folk uttala sig som de vill.

De starkaste argumenten överlever alltid vilket jag gav ett exempel på här. Om man börjar att censurera sätter man sig själv i en överordnad roll som är ohållbar

Anonym sa...

Jag anser att Sverige borde ta emot mera kvinnor från Thailand. Jag är övertygad om att Sverige skulle må bättre som samhälle då!

// Judge

Anonym sa...

Njut...
http://www.youtube.com/watch?v=C6_AIVR4wN4&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eyakida%2Ese%2Fdans%2Ehtml