söndag, juni 10, 2007

”De” är också människor

Ur Carl Bilds blogg
http://carlbildt.wordpress.com/2007/06/07/carola-fredrik/#comments

Annars har den hänförda församlade menigheten på UD:s innergård just fått uppleva det nybildade bandet Carola och Fredrik framträda. Den förra känd i underhållningsbranschen sedan tidigare, men den andre mer känd som statsminister.

Vi upplevde det alla som starkt gripande.

Och nu går vi tydligen mot några teateruppträdanden av olika statsråd. För tydlighetens skull vill meddelas att jag inte deltar. Av någon anledning har ingen bett mig. Det anses väl fullt tillräckligt att jag spelar mig själv.

Frampå kvällen utlovas disco borta på finansdepartementet. Det blir alldeles säker en snål tillställning.”


Snacka om självdistans och humor! ”De” är också människor

Eller är det bara jag som är dum?

Inga kommentarer: