söndag, april 16, 2006

Anna Sjödin

Anna Sjödin är i blåsväder efter en blöt kväll på krogen. Hon anklagas bl. a. för våld mot tjänsteman men har själv anklagat krogvakterna för misshandel. Den förundersökningen lades ner och enbart hennes skuldfråga skall nu prövas i rätten.

Alla som varit ut för gorillornas framfart vet vad jag talar om. En gång argumenterade jag högljutt med min dåvarande tjej, hon sprang in på en krog och jag ville också in. Jag blev istället upptryckt mot en vägg av två vakter som vred ur mina armar allt vad de kunde och i mitt öra väste att om jag ville så kunde vi gå in i trappuppgången och göra upp, polis tillkallades och jag slängdes i en fyllecell utan att vara det minsta berusad. Dessförinnan krävde jag att få blåsa i en alkometer men vägrades precis som Sjödin.

Hur det än kommer att gå i Sjödin-rättegången kommer hon komma ur det som en vinnare. Blir hon friad kommer folket att jubla men blir hon fälld kommer hon också att vinna i opinion eftersom folket kommer att tycka att det aldrig går att få rätt mot uniformer med batong. Sjödin såg påtagligt tilltufsad ut dagen efter händelsen, på vakten syntes inte en skråma. Alltså en hormonuppumpad biff mot en späd tjej. Hur kommer det att se ut om hon förlorar. Klart att hon kommer att vinna folkets sympatier hur det juridiska utfallet än blir

Inga kommentarer: