torsdag, maj 20, 2010

Lattemammor

Ämnet är inte nytt men ack så störande. Lattemammor, usch! De kommer ångande gärna 3-4 stycken på bredden med sina enorma pimpade barnvagnar och skrikande ungar. Nu när det blivit varmare ser man dem terrorisera omgivningen överallt men helst på caféer. Barnvagnar i och utanför, kors och tvärs så långt ögat når.

Fast ska sanningen fram var jag likadan när min dotter var liten. Jag kom med barnvagnen och jag körde den rakt fram. Folk fick kasta sig åt sidan. Det var väl hämnden för att man alltid varit tvungen att lämna plats för äldre, kvinnor och barn. Nu jävlar skulle de se! Senare när min dotter blivit äldre lärde hon sig själv att läsa från menyerna på restauranger långt innan hon började skolan eftersom vi intog minst hälften av all föda på restauranger i Linnéstaden. Men då var hon som sagt äldre, inga blöjor, inget skrik. Hon charmade snarare andra istället för störde.

I övrigt kan jag inte förstå hur människor kan sitta just på caféer och bälja i sig massa surt kaffe och snacka skit dagarna i ända, och i synnerhet inte med sina skrikande, störande, kladdiga, geggiga, bajsluktande småungar för att sedan mitt i denna offentlighet dra fram pattarna och spilla bröstmjölk överallt. Lite mjölk till kaffet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Intressanta tankar. På Babyvärlden diskuterar vi just nu hatet mot småbarnsmammor. Gå gärna in där och diskutera och länka era bloggar:

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Acceptera-hatet-mot-smabarnsmammorna/

mr. kolumnen sa...

Hmmm, skumt. Tack men nej tack. Det diskuteras så bra här så

antibimbocompaniet sa...

Hat å hat vill jag väl inte säga, men,jag vill fanimej varken ha skrikiga ungar eller tuttar som fladdrar i vinden när jag är ute på en restaurang eller uteservering
Det finns toaletter med skötbord och dyl. gå för fan in dit om det är di-dags, ni är väl för fan inga kor heller.(riktat till"här kommer la ja"morsorna)

mr. kolumnen sa...

Det är total brist på respekt och etikett som råder idag