torsdag, juli 03, 2008

Nya probemlösningar

Min stationära dator i Thailand ”smälte” för ett tag sedan. J:s stationära här hemma är så att man hålla sig för skratt. Idag köpte jag nya innanmäten till båda. AMD Dual-Core Processorer och Gigabyte moderkort och rejält med minne. Imorgon skall det byggas dator. Jag får väl passa på att filma och sälja filmen till mitt gamla jobb som instruktion i hur man inte skall göra, ha ha ha. Fast det är otroligt vad man får för pengarna om man kan pilla ihop det själv.

I övrigt skall jag nu ta steget vidare och lära mig animation så jag slipper problem i fortsättningen. Då kan man ju animera midsommarklipp och alla får den kropp de vill ha och så behåller man bara rösten och handlingen. Ingen behöver känna sig utelämnad och jag slipper stöta mig med vänner.

Visst har jag kommit på den ultimata lösningen? Softimage XSI, ska tydligen vara proffsprogramvaran. Fattas bara, för 25 000 kronor.

Inga kommentarer: