tisdag, februari 17, 2009

Mödosamt tråkigt arbete

GOOGLE AUTOMATIC TRANSLATION TO ENGLISH

Nu har jag påbörjat det mycket mödosamma arbetet med att få över alla gamla inlägg från en databas till en annan. Jag vill ha allt lättarbetat vad det gäller design och frihet att ändra i allt. Dessutom fyller jag snart 10 år som bloggare. Men SICKET JOBB!!! Jag har hunnit en månad i 1999 och redan har jag tröttnat.

Allt måste göras manuellt. Klipp och klistra. Men jag har en idé. Min dotter kan göra det och få bra betalt för det. Alla blir nöjda och glada. Vad är det man får som lägsta lön nuförtiden? 80-90 kr timmen varav man får ut ca 60-70 gånger 20 timmar.

Tja… 1000 kr borde vara nog belöning för lite arbete,

Men vem vet, säkert skulle det sedan heta att jag utnyttjat henne, eller så skulle andra anklagelser hagla. Det blir lätt så i dessa tider. Anklagelserna haglar tätt i vissa situationer i livet. Följaktligen bäst att låta bli

2 kommentarer:

Anonym sa...

how about me i did it already for 10 hr. how much you will pay me ???

Mrs. Dada Ding Dong

Anonym sa...

betalar du inte för utfört arbete din utsugare