fredag, juli 30, 2004

Thailand 2004 - Summering 3

Jag reste iväg för att göra upp med Theresia och skriva en bok, resultatet blev inte som jag tänkt mig.

Jag blev kär. Jag är kär, dessvärre i tre personer. Kan man vara kär i tre personer? Ja, jag älskar dem alla på sitt sätt. Djoy, DaDa och Helen. Även om Kooky var den som jag egentligen skulle ta lämnade hon inget större intryck på mig, eller gjorde hon? Jag sa ju förut att det inte sa kick mellan mig och Dada, jag har också sagt att det aldrig sa klick mellan mig och Helen. Kanske är det så att jag börjar revidera allt. Kanske är det så att alla klick kommer efteråt.

Jag älskar dem alla på mitt sätt. Alla har hittills älskat mig. Men är det bara en illusion? Den som jag älskat och givit mitt hjärta har övergivit mig. Utan förklaring, bara gått sin väg. Jag kommer aldrig att komma över henne. Men kanske har jag gjort en ny upptäckt.

Monogamin är inget för mig. Jag har idag upptäckt att jag älskar flera personer, alla på ett speciellt sätt. Det kan inte vara så att människan är skapt för monogami. Känslorna, drifterna är långt större än att begränsa sig till en person. Vi vill gärna tro på denna livslögn men i verkligheten fungerar det inte så. Muslimerna har ju alldeles rätt där med månggifte och allt. DaDa är förresten muslim.

SMS kommer det:

Djoy
When are you coming back to Thailand again? Can you tell me? I want to know all about you! Will wait for you only, darling! Really love you. Djoy loves Wojtek

DaDa
I am so lonely, need you to B with me this night L need you beside me L Miss you 2 much

Med Theresia var det annorlunda. Ville bara ha henne. Börjar väl fatta att jag är ratad där. Fattar bara inte anledningen, men kan misstänka en väldigt enkel, en annan människa, en annan kille. Det är inte konstigare än så.

Frågan är just nu vad jag skall göra med mitt liv? Att springa iväg med en 21-åring idag känns i och för sig lockande men samtidigt fel på många vis. Helen vill inte ha mig och det känns förnedrande. Bara för att jag offentliggjort mitt kärleksliv är jag en skit. Andra män som håller det för sig själva är bättre att knulla efter den välbekanta devisen: ”Det man inte vet har man inget ont utav” Det finns inte då s a s. Men när man tänker efter så är ju detta med att ha sex inte så märkvärdigt, men ändå et tecken på samhörighet och att man betyder en de för varandra. När man då blir ratad känns det inte bra.

Men jag har ju mina flickor och jag får väl vara glad att jag har människor som bryr sig om mig. Min dotter är en sådan kärlek som inte går att byta ut. En helt underbar liten (tja inte så liten längre) tjej. Jag köpte en resväska full med kläder till henne på denna resa. Hon är bara salig över att kunna ta på sig nya kläder varje dag nu.

Kokky sa till mig när vi chattade:
I like that you are a warm, caring and you have a good heart! ...age is not a matter, your heart and your mind is more matter to me and don't forget that woman easily gets old! Maybe when I'm 33 I may look older than you....

Visst har hon rätt där. Jag är alldeles för fixerad vid utseende. Men jag vill ha en vacker kvinna att vakna upp med, att hålla om och älska med. Det funkar inte för mig med en som inte håller dessa krav. Visst blir en kvinna lätt gammal. Jag blir gammal också. Har inte många år på mig längre att finna det som jag inte funnit hittills.

Klart är att jag haft de allra vackraste flickorna i Thailand, inte vet jag vad de såg hos mig, kanske är det hjärtat, som så många trampat på, kanske är jag bara en dum falang. M

en mitt hjärta säger mig att jag behandlat dem så väl jag kunnat, och jag har inte något att skämmas över.

Bästa beviset för det är att de hör av sig, och vill ha … mig

Jag får tacka för denna gång

Inga kommentarer: